» Blog » Dzikie Pomysły – Pokorny
18-02-2011 21:29

Dzikie Pomysły – Pokorny

W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, BNariusz | Odsłony: 5

Dzikie Pomysły – Pokorny

Witajcie!

 

Po nieco dłuższej przerwie wracają Dzikie Pomysły! Makabryczny martwiak, którego chcę Wam dziś przedstawić, jest pierwszym z całej galerii postaci, którą nazwałem BNariuszem i która przez najbliższy czas zdominuje moją savage'ową twórczość. Spodziewajcie się najróżniejszych postaci do wykorzystania w dowolnym świecie, rozpisanych według tego schematu wzbogaconego dzięki Scobinowi o leitmotiv. Miłej lektury!

 

 

Pokorny

Obłąkany nieumarły wierzący, że sama Ziemia nakazała mu walczyć z ludzkością. Wszelki postęp i ujarzmianie natury są dla niego brakiem pokory i odwróceniem się od Matki Ziemi. Jest święcie przekonany, że jego nienaturalne istnienie jest karą za pychę okazaną za śmiertelnego życia i uważa, że tępiąc tę 'pychę' u innych wreszcie odpokutuje swój grzech i Matka Ziemia wchłonie go w swoje trzewia. Co ciekawe, rzeczywiście posiada on władzę nad ziemią, lecz tylko jałową, cmentarną, pełną robactwa lub w inny sposób martwą czy skażoną.

 

Leitmotiv: szalony prorok

 

Wrażenie

  • Wygląd: Wysoki szkielet w gnijących szatach. Jest ślepy – jego oczodoły nie płoną żadnym ogniem – ale widzi oczami robaków gnieżdżących się w strzępach jego ubrania. Pamiętaj o tym, odgrywając go – patrz poza graczy i nie skupiaj na nich wzroku, ale zachowuj się tak, jakby Pokorny widział wszystko.
  • Osobowość: Pokorny jest nieodwracalnie, tragicznie szalony. Nienawidzi cywilizacji i robi wszystko, by uzyskać zbawienie dzięki niszczeniu jej. Nienawidzi także swojej nieśmierci, ale wierzy, że jest ona pokutą nałożoną na niego przez Matkę Naturę, którą może odbyć, walcząc z ludzką pychą.
  • Zachowanie: Nieumarły zna tylko trzy sposoby kontaktu ze światem: kłamstwa, groźby i atak. Potrafi udawać szalonego, w gruncie rzeczy nieszkodliwego żywego trupa, ale woli ciskać we wrogów klątwy i obelgi dotyczące ich pychy.

 

Motywy                               

  • Kpi sobie z broni bohaterów – 'śmiesznego' dzieła niewdzięcznej ludzkości;
  • Naga ziemia zdaje się spowalniać kroki bohatera walczącego z Pokornym (choć nie na tyle, by miało to efekt mechaniczny).

 

Okazje

·         'Prochem jesteś i w proch się obrócisz!' (wykrzyczane przy szczególnie potężnym ataku);

·         Głaszcze jednego z robaków jak ulubionego kotka;

·         Z jego oczodołu niespodziewanie wygląda obrzydliwy, zielony robal i bystrym wzrokiem patrzy na jednego z bohaterów; 

 

Pokorny (figura)

Cechy: Duch k8, Siła k6, Spryt k8, Wigor k6, Zręczność k8

Umiejętności: Odwaga k6, Rzucanie k8, Skradanie k8, Spostrzegawczość k6, Tropienie k6, Walka k8, Włamywanie k4, Wyśmiewanie k6, Zastraszanie k8

Tempo: 6

Obrona: 6             

Wytrzymałość: 7

Zdolności specjalne:

  • Błyskawiczny refleks: ciągnie inicjatywę jeszcze raz, jeżeli uzyska kartę 5 lub niższą.
  • Grad ciosów: może wykonać w rundzie 2 ataki wręcz, każdy z karą -2.
  • Nietykalny: dopóki stoi na gołej, nieporośniętej roślinnością ziemi, nie można go zranić. Zasady Szoku działają normalnie. Jeżeli atak zadałby umrzykowi Ranę, Pokorny rozpada się, ale jego kości natychmiast zaczynają składać się z powrotem i trup wraca do akcji nietknięty, gdy tylko wyjdzie z Szoku.
  • Nieumarły: +2 do wyjścia z Szoku i Wytrzymałości, strzał mierzony nie zadaje dodatkowych obrażeń.
  • Pazury: Si+k6.
  • Robacze oczy: robaki dają Pokornemu premię +2 do związanych ze wzrokiem testów Spostrzegawczości, ale zabicie ich – a więc np. podpalenie umrzyka czy owionięcie go trującym gazem – oślepia nieumarłego. Może on przywołać do siebie nowe robale, zagrzebując się na godzinę w ziemi.
  • Trucizna: ugryzienie robaczych przyjaciół Pokornego jest trujące – powoduje paraliż na 1k6 rund, o ile nie uda się test Wigoru. Pokorny może dotknąć wroga, by robak na niego przeszedł lub rzucić insektem (maksymalny Zasięg wynosi 8). Ponadto na ukąszenie co rundę jest wystawiony bohater chwytający lub schwytany przez Pokornego. Ubranie grubsze od tkaniny pokrywające całe ciało uodparnia na tę zdolność.

 

Pokorny może być:

  • Wynaturzeniem stworzonym przez Mesu i mającym się za obrońcę przyrody Cor (Nemezis);
  • Potężnym upiorem godnym herosów Waluzji (Evernight);
  • Czempionem Dzieci Zimy (Eberron);
  • Dziełem druidów, którzy zagrożeni ekspansją rzymskiego panteonu bądź chrześcijaństwa sięgnęli po nekromancję (magiczna starożytność);
  • Czymkolwiek, co pasuje do Twojej kampanii.

Komentarze


~tmk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dzięki, na pewno wykorzystałbym to na swoich sesjach, gdybym prowadził SWEX.
19-02-2011 15:38
Balgator
   
Ocena:
0
Podobuje mnie się :)
19-02-2011 17:08

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.