» Blog » Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty
31-05-2011 12:03

Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty

W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL | Odsłony: 20

Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty
            Notka Laverisa o achievementach przypomniała mi o starym pomyśle na sprawienie graczom przyjemności i uczynienie sesji ciekawszą. Otóż: uznajmy, że każda stworzona postać ma w sobie kilka Ukrytych Talentów. Są to po prostu rozwinięcia – Przewagi i stopnie Umiejętności – które bohater zdobywa, gdy jego talent się rozbudzi.

 

            Warunki rozbudzenia mogą być fabularne albo mechaniczne. Wojownik z Evernight może zostać Czerwonym Rycerzem, gdy zabije Władcę, a jego przyjaciółka-czarodziejka uzyskać Nową Moc, gdy rzuci czar z trzema przebiciami i tym samym pokona swój brak wiary we własne siły. Najlepiej chyba określić warunek fabularnie, ale dopuścić jego spełnienie dzięki niezwykłemu szczęściu na kościach – wtedy postacie będą się uczyły dzięki dramatycznym wydarzeniom z sesji (fajnie), ale także uzyskanie 4 Przebić zostanie i w pamięci drużyny, i na karcie postaci (też fajnie). Przykładowo, wspomniana wyżej czarodziejka mogłaby opanować nową Moc także wtedy, gdy przezwyciężyłaby nieśmiałość i postawiła się komuś potężnemu, do czego może dojść np. w Akcie III, w niewoli u Władców. 

 

Najfajniej będzie chyba, gdy zrobi się graczom niespodziankę i nie piśnie ani słowem o tych premiach, ale wtedy trzeba tak ułożyć warunki, by szanse na ich spełnienie były spore. Alternatywą jest takie pokierowanie przygodą, by talent kiedyś się odezwał – jeżeli Niesamowita Nauka doktora Jekyllhyde'a ma wzrosnąć, gdy uzyska on 3 przebicia w improwizowanym teście umiejętności (k4-2), wtedy wypada stawiać przed nim takie wyzwania, by dość często musiał turlać na Umiejętności, których nie posiada. Poza tym, warto wtedy określić premię ogólnie, a nie konkretnie – niech barbarzyńca otrzyma za samodzielne zabicie bestii "premię do walki", nie "przewagę Zabójczy Cios", bo w tym drugim przypadku zawsze istnieje ryzyko, że wykupi ją wcześniej. Możesz pójść dalej i opisać trzy dziedziny, w których postać ma Ukryty Talent i pozwolić graczowi wybrać rozwinięcie, gdy któraś ze zdolności się odezwie. Jeżeli, przykładowo, Ukrytym Talentem imć Froda z Shire jest przemawianie, to nasz hobbit po odkryciu go* sam ustali, czy chce przewagę Charyzmatyczny, czy może premię do Przekonywania lub Wyśmiewania.

 

To, ile Ukrytych Talentów przydzielisz postaciom, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

 

*Czyli zapewne zabraniu głosu na Naradzie u Elronda

 

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.