» Blog » Dzikie Pomysły: Mentor
12-07-2012 23:17

Dzikie Pomysły: Mentor

W działach: SWEPl, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG | Odsłony: 6

Dzikie Pomysły: Mentor
Witajcie!

Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu:

Gandalf/Obi-Wan
Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może jesteś już zbyt stary i zmęczony, a być może los lub prawa rządzące Twoim światem skazują kogoś o Twojej potędze na rolę nauczyciela i doradcy. Tak czy siak, przyszłość świata ukształtuje ktoś inny – oczywiście z Twoją pomocą.
Wymagania: Figura
Na potrzeby rozwinięć – wymagań Przewag, wielokrotnego brania Punktów mocy, rozwijania kości Cech – jesteś traktowany jak postać o jedną Rangę potężniejsza, niż to wynika z posiadanych przez Ciebie PD. Otrzymujesz także cztery dodatkowe Rozwinięcia.
Niestety, brakuje Ci ikry młodszych od Ciebie lub nie czuwa nad Tobą los – Kość Figury to dla Ciebie k4 zamiast k6 (przy Przewadze Mistrz k8) i nie przerzucasz na niej asów. Ponadto wydając fuksa odejmujesz od wyniku nowego rzutu 2. To osłabienie nie ciągnie się za Twoimi fuksami, gdy przekazujesz je innym dzięki przewadze Prawdziwy przyjaciel.

Wiem, że taką postać można stworzyć odpowiednią kombinacją już istniejących Przewag i Zawad (Prawdziwy przyjaciel, mój Mentor, czary wspierające + Ramol/Pechowiec, Straceniec, Zobowiązanie (wyszkolić ucznia) itp.), ale chciałem stworzyć furtkę do tworzenia postaci "starców" wyróżniających się w podobnym stopniu albo nawet bardziej, co bardzo fajnie rozwiązane Dzieciaki.

Komentarze


Aesandill
   
Ocena:
0
Fajne, szczególnie osłabienie fuksów.

Nie zgodzę się tylko że dzieciak jest dobrze rozwiązany - jak na zawadę za mocno psuje postać - powinien bardziej nagradzać albo przynajmniej oddawać stracone punkty po wykupieniu.
12-07-2012 23:38
Planetourist
   
Ocena:
+1
Bo widzisz, ja mam zakodowaną w głowie moją łatkę na Dzieciaka i ciągle zapominam, że bazowo reguły pozbywania się tej Zawady są dziwne (mało które dziecko zdąży dorosnąć do osiemnastki w trakcie kampanii). Jak o tym teraz myślę, to może nawet te moje reguły są zbyt drakońskie - czy nie było by sprawiedliwiej dawać umiejkę przy 4-5 na k6, a atrybut na 6?
12-07-2012 23:59
Aravial Nalambar
   
Ocena:
0
Po co komuś ikra młodszych :)? Le Kawior?
13-07-2012 12:32
Aesandill
   
Ocena:
0
Przejrzałem dzieciaka. Dobra robota Plane, podoba mi się.

Co do sprawiedliwości dzieciaka - 5-6 umiejka, 6 atrybut. Jest całkiem git.
13-07-2012 12:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.