25-06-2013 23:23
Dzikie Pomysły: Ukryty Talent
W działach: Dzikie Pomysły, SWEPL, Plane przedstawia, RPG | Odsłony: 12
Witajcie!
Od jakiegoś czasu oglądam Supernatural, jestem właśnie w 2/3 pierwszego sezonu. By nie zdradzać fabuły serialu nie napiszę, co konkretnie zainspirowało mnie do poniższego - dość powiedzieć, że można w nim znaleźć piękny przykład postaci z tą Przewagą.
Ukryty Talent (niesamowita)
Wymagania: Figura, tylko przy tworzeniu postaci.
Twoja postać posiada jakiś niezwykły talent, który ujawni się dopiero podczas przygody. Nie masz najmniejszego wpływu na to, co to będzie i w jakich warunkach zacznie działać - ustala to MG. Jedyna pewna rzecz to to, że ten Talent będzie odpowiednikiem 3-5 punktów za Zawady - może więc być dwiema Przewagami, Zdolnością Nadprzyrodzoną z odpowiednią umiejętnością na k8 (lub k6, jeżeli masz niski związany z nim Atrybut) czy nagłym skokiem jakiejś umiejętności o 2, 3 czy nawet cztery rodzaje kości. W światach fantasy czy grozy taki Talent najprawdopodobniej będzie jakąś nadnaturalną zdolnością, ale np. w realiach płaszcza i szpady może być niezwykłym (choć nie magicznym) refleksem dowodzącym, że postać jest synem największego szermierza krainy.
Talent może także objawić się stopniowo, po spełnieniu różnych warunków. Na Mistrzu Gry spoczywa odpowiedzialność za to, by przynajmniej część związanych z nim zdolności mogła się ujawnić na tyle wcześnie, byś mógł się nimi nacieszyć - jeżeli tego nie dopilnuje, możesz się na niego obrazić i na najbliższej sesji (nieważne, czy tą samą postacią) przejąć jeden z jego Fuksów.
Stworzyłem już kiedyś coś bardzo podobnego, ale powyższe rozwiązanie wydaje mi się prostsze i pasujące do większej ilości konwencji. Przy planowaniu kampanii, w której czyjś Ukryty Talent ma odegrać dużą rolę, można nie traktować go jako Przewagi i po prostu zaoferować jednemu z graczy - ceną za przyjęcie go będzie wzmożone zainteresowanie jakichś sił bądź osób, a więc problemy bliskie Zawadom takim, jak Jonasz, Poszukiwany czy Wróg.
Od jakiegoś czasu oglądam Supernatural, jestem właśnie w 2/3 pierwszego sezonu. By nie zdradzać fabuły serialu nie napiszę, co konkretnie zainspirowało mnie do poniższego - dość powiedzieć, że można w nim znaleźć piękny przykład postaci z tą Przewagą.
Ukryty Talent (niesamowita)
Wymagania: Figura, tylko przy tworzeniu postaci.
Twoja postać posiada jakiś niezwykły talent, który ujawni się dopiero podczas przygody. Nie masz najmniejszego wpływu na to, co to będzie i w jakich warunkach zacznie działać - ustala to MG. Jedyna pewna rzecz to to, że ten Talent będzie odpowiednikiem 3-5 punktów za Zawady - może więc być dwiema Przewagami, Zdolnością Nadprzyrodzoną z odpowiednią umiejętnością na k8 (lub k6, jeżeli masz niski związany z nim Atrybut) czy nagłym skokiem jakiejś umiejętności o 2, 3 czy nawet cztery rodzaje kości. W światach fantasy czy grozy taki Talent najprawdopodobniej będzie jakąś nadnaturalną zdolnością, ale np. w realiach płaszcza i szpady może być niezwykłym (choć nie magicznym) refleksem dowodzącym, że postać jest synem największego szermierza krainy.
Talent może także objawić się stopniowo, po spełnieniu różnych warunków. Na Mistrzu Gry spoczywa odpowiedzialność za to, by przynajmniej część związanych z nim zdolności mogła się ujawnić na tyle wcześnie, byś mógł się nimi nacieszyć - jeżeli tego nie dopilnuje, możesz się na niego obrazić i na najbliższej sesji (nieważne, czy tą samą postacią) przejąć jeden z jego Fuksów.
Stworzyłem już kiedyś coś bardzo podobnego, ale powyższe rozwiązanie wydaje mi się prostsze i pasujące do większej ilości konwencji. Przy planowaniu kampanii, w której czyjś Ukryty Talent ma odegrać dużą rolę, można nie traktować go jako Przewagi i po prostu zaoferować jednemu z graczy - ceną za przyjęcie go będzie wzmożone zainteresowanie jakichś sił bądź osób, a więc problemy bliskie Zawadom takim, jak Jonasz, Poszukiwany czy Wróg.