Dzikie pomysły – sojusznik na śmierć i życie
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL | Odsłony: 3Witajcie!
Dowodzenie Blotkami to ważny i fajny aspekt SWEPLa, ale to, jak łatwo zabić takiego sojusznika sprawia, że gracze raczej nie będą chcieli emocjonalnie związywać się z podwładnymi czy ulubionymi zwierzątkami. Jeżeli lubisz, gdy podkomendni są dla postaci nie tylko wsparciem, ale i przyjaciółmi, zaproponuj graczom następującą Przewagę:
Na śmierć i życie
Wymagania: Nowicjusz, stworzenie bliskiej więzi z "celem" Przewagi
Dzięki niezwykłemu szczęściu i żelaznemu oddaniu Twój pomocnik, podkomendny lub ulubione zwierzątko kurczowo trzyma się życia, dopóki Ty nie postradasz swojego. Biorąc tę Przewagę wybierz Blotkę, która podróżuje z drużyną i jest w jakiś sposób związana z Twoją postacią – od tej pory ta postać nie może zginąć, dopóki Ty żyjesz. Jeżeli ta Blotka odniesie Ranę i nie uda jej się test Wigoru przeżywa, ale jest Wyeliminowana i otrzymuje trwały Uraz.
Posiadacz tej Przewagi może zrezygnować z rozwinięcia, by uczynić związaną z nim postać pomagierem (Blotką dysponującą Kością Figury) lub sprawić, by rozwijała się ona przy wyniku 7-10 na k10, nie zaś 5-6 na k6.