» Blog » Przewagi z Pogranicza, cz. 2
05-04-2012 17:37

Przewagi z Pogranicza, cz. 2

W działach: Brawurowe Światy, Plane przedstawia, SWEPL, Evernight, WTS, Dzikie Pogranicze | Odsłony: 4

Przewagi z Pogranicza, cz. 2
Kolejna porcja Przewag do rozmaitych fantaziaków, tym razem skupiona na wyższych Rangach i czarach. Jeszcze jedna taka notka i będzie gotowy artykuł. Poprzednią można znaleźć tutaj.
Zigzaku, ja wcale nie spamuję. Mam wenę i tyle.


Ostatkiem sił
Wymagania
: Weteran, Werwa (Patch 2.0, str. 12)
Na każdej sesji dostajesz dodatkowego, specjalnego fuksa, którego możesz wydać tylko, gdy nie masz już żadnych innych. Pozwala on przerzucić test trzy razy i skorzystać z najlepszego wyniku. Do każdego z testów dolicza się +2 za Werwę. Nie ma sposobu, by odzyskać tego fuksa.
Może za silne? Myślę nad zmniejszeniem liczby przerzutów do dwóch, pomijaniem Werwy lub podniesieniem rangi do Herosa albo daniem jakichś dodatkowych wymagań (Duch k10+?)


Magia i miecz
Wymagania
: Weteran, Walka k8+, Zdolności nadprzyrodzone (magia)
Możesz rzucać szkodliwe, niezadające obrażeń ani niepowodujące Szoku czary (np. oplątanie, przykręcenie czy władcę marionetek) za pomocą ataków wręcz. Wydajesz punkty mocy przed rzutem na atak i traktujesz jego wynik jak wynik testu Rzucania Czarów. Jedyną ofiarą czaru zawsze jest cel ataku – nawet, jeżeli normalnie moc działa na kilka celów. Stosując tę Przewagę, tesujesz podczas ataku albo Walkę, albo Rzucania czarów – zależnie, co jest niższe.
Zastanawiam się jeszcze nad dodatkowym osłabieniem – moc kosztuje o 1 pm więcej. Ale może teraz jest dobrze? I jak sądzicie, pisać wersję dla łuczników?


Elastyczna magia
Wymagania
: Weteran, Rzucanie czarów k10+, Wiedza (Tajemna) k8+
Poznajesz nową moc. Medytując kwadrans (i wydając fuksa?) możesz wymazać ją z pamięci, a na jej miejsce poznać dowolną inną stosowną do Twojej rangi.
Możesz wziąć tę Przewagę ponownie, gdy staniesz się Legendą.
A może raz na Rangę od Weterana włącznie?


Odpędzanie nieumarłych
Wymagania
: Nowicjusz, Zdolności nadprzyrodzone (cuda), Wiara k6+
Siła Twojej wiary pozwala Ci szkodzić martwiakom bez uciekania się do prawdziwej magii.
Odpędzanie nieumarłych ma zasięg równy Twojemu Duchowi i polega na Twoim teście Wiary przeciwko Duchowi odpędzanych truposzy. Efekty są takie same, jak przy Próbie Woli, z kilkoma różnicami. Po pierwsze, możesz odpędzać kilku nieumarłych na raz, choć za każdego poza pierwszym otrzymujesz karę -1 do testu. Po drugie, Szok wywołany odpędzaniem może spowodować Ranę, gdy martwiak już jest w Szoku.
W Evernight wszyscy cudotwórcy mają dostęp do tej Przewagi, ale w innych światach może ona być ograniczona do czcicieli bóstw życia, słońca i natury.
Ha, tu mam poważne wątpliwości. Obecnej wersji brakuje tego, co najważniejsze i znane z Baldurów – panicznej ucieczki truposzy. Chciałbym ją wprowadzić, ale nie wiem, jak to ująć, żeby było szybkie i zrównoważone. Uciekają poza kolejką przy sukcesie? Chyba za silne. Może nie mogą w najbliższej rundzie zbliżyć się do kapłana ani go zaatakować? Co Wy na to?


Łaska boska
Wymagania
: Nowicjusz, Zdolności nadprzyrodzone (cuda)
Niektóre osoby zdają się cieszyć łaską i bogów, i śmiertelników. Jesteś jedną z nich.
Przed testem Wiary możesz wydać fuksa, by dodać do jego wyniku swoją Charyzmę.
W światach o rozbudowanych panteonach ta Przewaga może być dostępna tylko dla sług niestałych, kapryśnych lub próżnych bóstw.
Ot, taki pomysł. Sam nie wiem, co o nim myśleć.






Komentarze


~Kryszak

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie spamujesz.W porzadku :) Ale pamietaj Marku prosze o licencji fanowskiej!!
05-04-2012 18:04
~Magda M

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
To z tego serial się powoli robi! Codziennie dwa odcinki! Żyć nie umierać. Tylko oglądać teatr jednego wirtuoza.
05-04-2012 18:05
~Przedstawiciel tyld na poltku

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Veto. Nie mamy tyle ludzi żeby zdążyć spamować wszystkie notatki na czas. Proszę moderację o usunięcie notki która może i nie prowadzi do flejma ale do nieszczęścia na pewno doprowadzi
05-04-2012 18:07
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jescze jedna notka Plane i mogę umrzeć szczęśliwa ^^
05-04-2012 18:08
~Re(pe)k

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak to dobrze mieć takich ludzi pod sobą w redakcji!
05-04-2012 18:09
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fajna erpegówka z Będzin.
05-04-2012 18:45
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Plane, mówiłem ci :)
05-04-2012 20:29
Bleddyn
   
Ocena:
+1
Magia i miecz - tzn że trafiając zadajemy obrażenia i do tego mamy rzucony czar?

Ostatkiem sił - nieopłacalne. Może raz na sesję zamiast przerzutu można do wyniku dodać k6(+2) i dać na Herosie?
05-04-2012 20:48
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
przekażcie slannowi że sam jest inne ludzkie śmieci
05-04-2012 21:28
Planetourist
   
Ocena:
0
Jak wysyp tyld! Dla ciekawskich: wszystkie poza dwoma ostatnimi są z tego samego IP. Te dwie ostatnie z innego, ale obie z tego samego.

@Bleddyn
Tak, tak to ma działać. Silne, ale wydaje mi się, że mało która postać rozwinie na wysoko i równo Walkę i Czary, więc to de facto będą zawsze ataki z karą. Ale jak za silne, można osłabić.

A ostatkiem sił - może zostawmy tego dodatkowego fuksa i Weterana, ale zamiast trzech przerzutów - jeden z premią +2 (kumulującą się z Werwą)? Wtedy powinno być zrównoważone.

Kolejna porcja już się pisze, ale ~Magda ma rację - dwa odcinki dziennie to dobre tempo, na dziś wystarczy.
05-04-2012 21:57
~Teo ;)

Użytkownik niezarejestrowany
    Wirtualna polecanka
Ocena:
+1
Ostatkiem sił - wbrew pozorom mocniejse od sczęściarza. Wszak zawsze jakiś fuks będzieycne ostatnim, wiec mamy fuksa za prewage + premia. Mocne, dobre, klimatyczne. super

Magia i miecz -super. I tak jak sam widzisz ma utrudnienia. A że mocne? Od tego są prewagi by były mocne.
Kombo sensowyny wojownik + sensowny mag, i tak jest tródne w realiacji, niech coś z tego ma.

Elastyczna magia - super. Podoba mi się. Magowie i tak mają problem z "przygotowaniem" do akcji, bo co Oni mogą? Nie wybiorą innej broni, a czary są drogie(szcególnie że kosztuje też +5 moc). Tak zawsze są troskę elastycni. Myśle że wieda tajmna w wymaganiach to dobry plan.

Łaska bogów - be polotu. Premia +2 za fuksa, to coś co (bardo mocna) werwa prebija znacznie. Dlaczego +2? Bo tak majaSolarionici (i kapłąn i paladyn) a nie będzie wielu z rozwinięciem charakteru. Szkoda przewagi.

Podrawiam
Wiadomo kto

05-04-2012 22:28
GRAmel
   
Ocena:
+2
Droga tylko - owa licencje musi wrzucic, jezeli bedzie to oficjalny tekst, lub jak wyda to np w pdfie.
05-04-2012 22:50
Planetourist
   
Ocena:
0
@Teo ;)
Czytając @ jako a, wychodzi ateo. Przypadek?

O której wersji Ostatkiem Sił mówisz - tej z notki (trzy rzuty), czy z komentarza (jeden rzut, dodatkowe +2)?

Łaska powstała z myślą o kapłanach-gadaczach, którzy dodatkowo rozwijają sobie Charyzmę. To fajne, ale niezbyt optymalne posunięcie, więc moim zdaniem można ich za nie nagrodzić. +4 do testu, nawet za fuksa, to jest już coś.
05-04-2012 23:20
~Teo ;)

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Rozgryzłeś mnie.
05-04-2012 23:40
~Teo'gethe

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Aby się tyldy nie podszywały powiem że się więcej do powrotu od teściów za pisanie nie biore.
05-04-2012 23:50
Bleddyn
   
Ocena:
0
Magia i miecz - wychodzi taki hexblade. Może być fajne, ale jakoś inaczej bym to rozwiązał. Muszę się nad tym zastanowić.

Ostatkiem sił - idea specjalnego fuksa jest OK, ale te 2/3 przerzuty do mnie nie przemawiają.

Elastyczna magia - tylko raz to można wykorzystać, czy przy każdym wydaniu fuksa?
06-04-2012 00:02
Planetourist
   
Ocena:
0
Ostatkiem sił - idea specjalnego fuksa jest OK, ale te 2/3 przerzuty do mnie nie przemawiają.

One podkręcą emocje, ale na trochę komiczny sposób. Oto bowiem dostajemy rzut ostatniej szansy - tyle, że te rzuty są trzy! Każdy kolejny budzi większe napięcie, ale też trochę śmiechu. Wariant z jednym testem z premią byłby dramatyczny bardziej na serio i dlatego się zastanawiam, czy by się na niego nie zdecydować.

Elastyczna magia - tylko raz to można wykorzystać, czy przy każdym wydaniu fuksa?

Ile starczy fuksów.
06-04-2012 02:01
~Teo'gethe

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Już wróciłem od teściów.
06-04-2012 17:15
~Teo

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@ Teo
Żałosna tylda nawet nie wiesz pod kogo usiłujesz się podszywać.

Jak wróce od teściów to się zwyczajnie zaloguje.
07-04-2012 15:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.