» Blog » Zgłoszenie na Kufel - Upadli
03-06-2014 14:38

Zgłoszenie na Kufel - Upadli

W działach: sesje, Plane przedstawia, RPG | Odsłony: 292

Zgłoszenie na Kufel - Upadli

Moi drodzy!

Oto pierwsza i oby nie jedyna z moich przygód na konkurs KarczmarzaUpadli to próba przeniesienia tego, czego nauczyłem się dzięki Niedokończonymna prostą sesję fantasy. Scenariusz opowiada o czterech bohaterach, którzy stracili pamięć i walcząc ze Złem stopniowo odkrywają, że tak naprawdę dokańczają misję podjętą wcześniej i przerwaną przez klątwę wymazującą wspomnienia. 

Przygoda działa na mechanice Savage Worlds i dzieje się w świecie Evernight. Wszystkie wykorzystane w niej ilustracje albo są mojego autorstwa (co niestety po nich widać), albo są w domenie publicznej (symbole szachów). 

Planuję pracować nad Upadłymi w dwóch etapach. Najpierw wrzucam ich w PDFie i ogłaszam to na blogu, bo blog więcej osób widzi i lepiej nadaje się do dyskusji nad sprawami ogólnymi - fabułą, sposobem opisu itp. Za kilka dni wrzucę przygodę do redakcji na Polterze, bo tam z kolei łatwiej czyścić tekst od strony gramatycznej - i oczywiście będę Was prosił o pomoc w korekcie.

A oto link do Upadłych. Lojalnie uprzedzam, że w porównaniu z Myszą i Małgorzatą są bardzo skromni wizualnie.

I jeszcze w kwestii formalnej - przypominam, że zgłaszam tekst z uwagami jednego z sędziów (Aesa), bo umówiłem się z Karczmarzem, że po prostu nie będzie on brał udziału w kategorii Kufel Weteranów. Co swoją drogą oznacza, że inni sędziowie z tej kategorii mogą pomóc mi go poprawić - i będę za to bardzo wdzięczny!

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
0

Szczególnie wdzięczny będę za uwagi co do retrospekcji w karczmie - są bardzo krótkie, bo limit znaków jest dla mnie równie morderczy jak dla Włodiego, ale mam wrażenie, że taka archetypiczna sytuacja nie potrzebuje wielkiego opisu. A może się mylę?

03-06-2014 14:50
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Słabym punktem jest Zapomnienie. Scenariusz zakłada, że gracze sie zorientują kto im mąci w głowach. Jednak gracze nawet nie mają sie szans domyślić istnienia niewidzialnych istot szpczących im na ucho, istnieje wiec duża szansa, że nie pociągną tego wątku, a późnieszego ataku w karczmie w ogóle nie powiążą z tą historią (wygląda jak zwykły randomowy atak z tabeli spotkań). Co więcej, żadnemu z graczy test może nie wyjść, więc nawet nie będą mieli podstaw by wątpić w wieści o nowym władcy i nikogo nie będą przekonywać. Przydałoby sie alternatywne zakończenie dla takiego obrotu spraw, np. takie w którym BG stają po stronie "dobrodusznego" władcy i pomagają w wielkim finale pokonac "tych złych", np. lokalnego szeryfa, tym samym kończąc nieświadomie jako słudzy ciemności. Byłby to ciekawy punkt wyjścia do następnej przygody.

Co do zagadek szachowych to przydałoby sie wyraźne określenie zadania, np. białe dają mata w dwóch posunięciach. Na razie nie wiadomo na dobrą sprawę którym kolorem grają BG. Ponadto mam wrażenie, że zagadki z porażki nie da sie wygrać, jeśli czarne nie popełniają błędów, choć przygoda się z tego akurat powodu nie posypie...
03-06-2014 18:38
Planetourist
   
Ocena:
0

Dziękuję za mądre uwagi! 

Co do Zapomnianego - faktycznie, gracze wcale nie muszą zauważyć manipulacji. Przy czym trudno mi opisywać alternatywne zakończenie, kiedy przygoda już teraz ledwie mieści się w limicie znaków, więc po prostu ustalę zamiast tego, że gracze automatycznie zauważają, że coś jest nie tak. Mogę też dopisać do wspomnienia Tropicielki, że słyszała o Upadłych - tyle, że to przekroczty limit i trzeba będzie coś wyciąć. Spróbuję zrobić to bez strat dla treści.

Dopiszę przy zagadkach, że gracz używa białych, i rzeczywiście wprost każę rozwiązać zagadkę w 2 ruchach. Natomiast wydaje mi się, że najtrudniejszą zagadkę rozwiązać jednak się da - i znalazłem nawet jej rozwiązanie w Sieci.

Postaram się podrzucić wersję poprawioną dziś wieczorem, ale może się nie wyrobię.

03-06-2014 19:31
~mądra tylda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Mogę też dopisać do wspomnienia Tropicielki, że słyszała o Upadłych - tyle, że to przekroczty limit i trzeba będzie coś wyciąć. Spróbuję zrobić to bez strat dla treści.

Nie wiem czy to wystarczy. Jeśli czytałem dość uważnie, gracze do tego momentu nie dostają żadnej absolutnie wskazówki co do natury Upadłych. A jest niełatwa do odgadnięcia i w kluczowej scenie gracze mogą kompletnie nie zajarzyć. Przydałaby się scena, w której gracze zdobywają wiedzę o Upadłych lub poznają historię kultu. Może wspinając się natkną się na ranną istotę, nie wiedząc, że to Upadły. Będzie widzialny i niezdolny do ucieczki. Jest na wpół dziki i będzie się próbował bronić przed każdym zbliżającym się człowiekiem rzucając teksty typu "To nie są droidy, których szukacie". Jego sugestia działa automatycznie, dopóki inni BG nie wyprowadzą kolegi z błędu. Zaatakuje w ten sposób pierwszego BG, który się do niego zbliży, tak by reszta była świadkiem skuteczności ataku. Powiedzmy, że wmówi rycerzowi, że reszta drużyny chce go strącić w przepaść i dopiero solidny cios w bójce pozwoli mu odzyskać trzeźwość osądu. Po takiej prezentacji gracze zapewne skojarzą omotanie z działaniem dziwnych istot. 
03-06-2014 20:53
Planetourist
   
Ocena:
0

Dzięki za bardzo ciekawy pomysł, ale tu będę musiał naprawdę poważnie wszystko przemyśleć - taka scena to sporo znaków, a już teraz scenariusz ma zaledwie kilka liter rezerwy do limitu.

03-06-2014 21:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.