Blog - Rippers

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Karty Motywacji (mechanika z kampanii)

19-08-2016 22:04
3
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Drogie i Drodzy! Amnezja, amnezja totalna! Dopiero, gdy napisałem o tym, jak można „wydestylować” z przebiegu kampanii dopasowaną do niej mechanikę przypomniałem sobie, że mam za sobą nie tylko czysto teoretyczne eksperymenty tego rodzaju, ale też bardzo udaną praktykę. Nie była to co prawda w pełni nowa, kompletna mechanika, a tylko pojedyncza reguła doklejona do Savage Worlds, ale bez wątpienia była z gatunku tych zasad, które mocno wpływają na całą grę. Dziś mam więc dla Was konkretne, sprawdzone rozwiązanie, które w dodatku da się przenieść na inne sesje praktycznie w skali 1:...

Rippers - to żyje!

06-05-2016 17:09
5
Komentarze: 4
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Rippers - to żyje!
Drodzy i Drogie! Parę dni temu pisałem na świeżo o wrażeniach z finału kampanii Rippers, dziś chcę bardziej na spokojnie przyjrzeć się jej jako całości. Po raz kolejny moje przyglądanie się będzie miało postać luźnych wniosków i impresji. Pierwszy rozmach niesie daleko Moi Rippers zaczęli się dobre trzy lata temu, na początku wakacji, ale jak na tak długo trwającą kampanię składali się z dość niewielu sesji – jeśli dobrze liczę było ich 21. Uśredniając graliśmy więc nieco ponad raz na dwa miesiące, ale tak naprawdę pierwsze dwie trzecie kampanii rozegraliśmy w pierwszym roku, a pote...

Rippers – grande finale

03-05-2016 20:31
6
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Rippers – grande finale
Drogie i Drodzy! Stało się – po około trzech latach od swego rozpoczęcia prowadzona przeze mnie kampania Rippers skończyła się. Po nieskończenie wielu przygodach grupa dzielnych łowców potworów stanęła wczoraj do ostatecznej walki o przyszłość świata, który chciał zalać swoimi steam- i biopunkowymi wynalazkami sam Kuba Rozpruwacz. A przynajmniej tak im się zdawało, bo w trakcie wielkiej bitwy o Paryż odkryli, że wojna została ukartowana przez Rozpruwacza i Drakulę, by przez sprowadzenie na świat ogromu cierpienia, bólu i strachu osłabić granice Piekła i sprowadzić na świat armageddon. I...

Odcinki specjalne – wskrzeszanie kampanii

28-04-2016 13:50
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Odcinki specjalne – wskrzeszanie kampanii
Drogie i Drodzy! Od jakiegoś czasu piszę o odcinkach specjalnych, czyli nietypowych sesjach łączących się z większymi kampaniami. Zazwyczaj są to przygody poboczne, które rozbudowują główną fabułę, ale jednak nie są jej główną treścią – ich celem jest nie tyle popychanie jej do przodu, co rozwijanie w bok, dodawanie nowych wątków i pogłębianie tych marginalnych. Takie właśnie były dwa odcinki specjalne, które opisałem wcześniej – Vlad Palownik i Dobry Grzesznik. Od pewnego czasu szykuję się jednak do zgoła innego odcinka specjalnego – grande finale kampanii Rippers, której...

Odcinki specjalne – Vlad Palownik

23-04-2016 13:53
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Odcinki specjalne – Vlad Palownik
Drodzy i Drogie! Projektowanie erpegowych odcinków specjalnych, o jakich piszę tu od jakiegoś czasu (we wstępie i wpisie o Syberii), wiąże się z patrzeniem na kampanię trochę jak na serial. A w serialach jedną z najciekawszych rzeczy jest to, jak starzy bohaterowie sprawdzają się w nowych sytuacjach – zwykle już kilka pierwszych odcinków wytwarza oczekiwania wobec tego, jak kto będzie się zachowywał i z kim trzymał, a ewolucja postaci wykraczająca poza te schematy jest jedną z rzeczy, które utrzymują akcję przy życiu. Szczególnie ciekawa może być sytuacja, w której jakaś postać nagle zu...

Odcinki specjalne – Dobry Grzesznik

19-04-2016 22:01
5
Komentarze: 5
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Odcinki specjalne – Dobry Grzesznik
Drodzy i Drogie! Ostatnio pisałem o tym, jak doszedłem do pomysłu prowadzenia w erpegowych kampaniach „odcinków specjalnych”, czyli przygód wyraźnie odcinających się od reszty kampanii, ale wiążących się z jej fabułą, czasami nawet będących w niej punktami zwrotnymi. Dziś chcę opowiedzieć Wam o jednym z najbardziej udanych eksperymentów tego rodzaju, które przeprowadziłem – przygodzie Dobry Grzesznik. Przygoda ta stanowiła część mojej bardzo udanej i równie długiej – dopiero teraz, po trzech latach, zmierzającej do końca – kampanii w Rippers, świecie do Savage W...

Liga Niezwykłych Graczy: Rippers I

08-06-2013 22:12
6
Komentarze: 4
W działach: SWEPl, Brawurowe światy, RPG, sesje, Rippers, Cthulhu, Wolsung, Liga Niezwykłych Graczy
Liga Niezwykłych Graczy: Rippers I
Witajcie! Plugawy demon Bel-Semestr powoli traci ostatnie hapeki i wnet z jego zwłok wypadnie od dawna oczekiwany skarb: Wakacje +5! Oczywiście ów potwór - jak każdy z tego gatunku - tuż przed zgonem użyje na mnie jeszcze swojej zdolności ostatecznej: Szału Sesyjnego, tym razem mierzę się z podgatunkiem, który nie zadaje nią szczególnie dużych obrażeń, w zamian mogąc często używać mocy Napisz Pracę Semestralną i Zdaj Coś w Maju. Jako jednak, że maj już się skończył moje studenckie obowiązki znacząco stopniały i mogę planować Wakacyjne RPG. Powróciwszy na jakiś czas na Śląsk skrzyknąłem różne...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.