Blog - SWEPL

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 53.

Rippersi i wszystko

31-05-2013 15:22
6
Komentarze: 10
W działach: SWEPl, Brawurowe światy, RPG, sesje, FATE
Rippersi i wszystko
Witajcie! Chyba jeszcze nigdy nie prowadziłem na Mechanice Mieszanej - radosnym miksie wszystkich systemów, które były pod ręką, dokonanym wedle widzimisię wszechmocnego Mistrza Gry. Takie eksperymenty źle mi się zresztą kojarzyły - miałem wrażenie, że zwykle wynikają z maniakalnej czci żywionej względem rozwiązania, które wydaje się genialne, ale w praktyce niekoniecznie działa. Ale jednak chcę raz w życiu zmontować mechanikę-dziwadło i właśnie nadarza się ku temu świetna okazja. Gdy tylko udowodnię uczelni, że może mnie przechować jeszcze jeden semestr zaczynam prowadzić z dawna obiecane z...

Dzikie Pomysły: Przejezdny

11-05-2013 17:37
17
Komentarze: 6
W działach: Dzikie Pomysły, SWEPL, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły: Przejezdny
Jak wiadomo dzięki Freudowi, twórczość służy do sublimacji popędów. Nie wiem, czy oblany dzisiaj egzamin na prawko wyzwolił we mnie jakieś popędy, ale na wszelki wypadek sublimuję.    Przejezdny – potwór miejski (Figura) Rzadko zdarza się, by pieszy zginął pod kołami samochodu, za kierownicą którego siedzi kursant  – przecież obok niego jedzie obdarzony sokolim wzrokiem instruktor. Gdy jednak dojdzie do najgorszego, duch przejechanego biedaka zostaje na tym łez padole jako Przejezdny – mściwe widmo gotujące innym los podobny do swojego. Przejezdny przypomin...

Dzikie pomysły: sprytne sztuczki

24-12-2012 15:13
6
Komentarze: 1
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, SWEPl, RPG, Brawurowe światy
Dzikie pomysły: sprytne sztuczki
Witajcie! Korzystając z ferii mam wreszcie trochę czasu na Beasts & Barbarians, na które już od dawna ostrzyłem sobie ząbki. Jednym z przefajnych pomysłów w tym dzikim settingu są sprytne sztuczki - triki, które wykupuje się jako moce, ale tak naprawdę są tylko zmyślnym kuglarstwem czy mesmeryzmem - w końcu pulp powstał w latach 20. i to nie jest przypadek, że równie dobrze jak do B&B taka "magia" pasuje do Sensacji i Przygody. Sztuczki są zwykle oparte na którejś z mocy, posiadają jednak jakiś słaby punkt - a w zamian za to drobne usprawnienie. Wymyślanie takich sztuczek to jedna z fajni...

Beasts & Barbarians: Rzeź!

02-11-2012 18:19
14
Komentarze: 10
W działach: Sesje, RPG, SWEPL, RPG
Beasts & Barbarians: Rzeź!
Wrarhg! Tym razem bez witajcie, bo jestem świeżo po pierwszej sesji Beasts & Barbarians. Wyszło naprawdę fajnie i przekonałem się na dobre, że Sword & Sorcery leży mi bardziej, niż typowe „średniowieczne” fantasy. Moim prawdziwym ulubieńcem pozostają klimaty wiktoriańskie, ale raz na jakiś czas można zrobić z siebie dzikusa. Oczywiście szlachetnego. Cała historia toczyła się w Dalaksjum, jednym z miast upadającego imperium Faberterra (a’la Rzym). Pięć lat temu przed miasto spadł meteoryt z krwiście czerwonego kamienia, uznany przez wszystkich za zły omen z racji podobieńst...

Musicalowe (i RPGowe) wieści

12-10-2012 00:25
9
Komentarze: 2
W działach: Teatr, życie, Plane przedstawia, SWEPL, Wolsung
Musicalowe (i RPGowe) wieści
Witajcie! Od paru tygodni bardzo rzadko pojawiam się na Polterze i czas wreszcie wyjaśnić, czemu. Otóż mam właśnie wymarzone praktyki w chorzowskiej Rozrywce, jednym z głównych teatrów muzycznych w Polsce! I to nie są "odbędniane" praktyki za biurkiem - dzień i noc siedzę przy próbach do najnowszego musicalu, spisuję uwagi reżysera i rozmawiam z aktorami. Po prostu bajka :) Czemu tu o tym piszę? Przede wszystkim dlatego, że zakładam blog zewnętrzny o tym, co dzieje się na tych próbach. Jeżeli są wśród Was jacyś miłośnicy teatru - a wiem, że są - zapraszam do lektury! A w sprawach RPGow...

O czym jest Wolsung?

10-08-2012 14:52
18
Komentarze: 20
W działach: Wolsung, RPG, SWEPL
O czym jest Wolsung?
W drugiej połowie kilka słów o liniowości, która tak razi w Wolsungu wielu z Was. Witajcie! Prowadzę Wolsunga i piszę o nim już od bardzo długiego czasu, ale dopiero niedawno wpadłem na zgrabne (przynajmniej dla mnie) opisanie tego, o czym właściwie jest ta gra. Na Avie żartowaliśmy sobie ze Staszkiem, że Wolsung jest po pierwsze o epoce wiktoriańskiej, a po drugie o wszystkim – i im dłużej o tym myślę, tym bardziej takie połączenie wydaje mi się świetne. Chyba nawet stanowi wyjaśnienie tego, za co pokochałem tę grę. Lubię światy-miszmasze, pozwalające mieszać niepasujące do siebie el...

Quentin: moje wrażenia

24-07-2012 23:59
16
Komentarze: 8
W działach: RPG, Quentin, sesje, Wolsung, SWEPl, Plane poleca
Quentin: moje wrażenia
Witajcie! Też dorzucę swoje trzy grosze do pierwszych wrażeń z quentinowych scenariuszy :) Kolejność taka, żeby SHS było na końcu, bo przy nim mam pytanie do autora o mechanikę. Eksodus Michała Laskowskiego (Neuroshima) jest ciekawy i można z niego zrobić naprawdę fajną sesję, niekoniecznie w Neuro – dawno nie widziałem tak prostego i fajnego mechanizmu zarządzania podwładnymi. Ładnie by się komponował z regułami dowodzenia z Savage Worlds, a może też z Yarrą, Rzeką Śmierci Sapkowskiego? Polecam wszystkim lubiącym obsadzać BG w roli przywódców. Podobnie, jak Aesowi, brakuje mi jednak...

Dzikie Pomysły: Mentor

12-07-2012 23:17
11
Komentarze: 4
W działach: SWEPl, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły: Mentor
Witajcie! Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu: Gandalf/Obi-Wan Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może j...

Dziki Wolsung

19-06-2012 01:07
6
Komentarze: 6
W działach: Brawurowe Światy, Plane przedstawia, RPG, SWEPl, Wolsung
Dziki Wolsung
Witajcie! Uwielbiam mechanikę Wolsunga, ale czasami mnie uwiera jej abstrakcyjność i filmowość. Wydaje mi się, że konwencja, którą wspierają te reguły (wciąż dumam, jak ją określić) nie wyczerpuje wszystkich możliwości magicznego wieku XIX i w związku z tym od jakiegoś czasu szykuję się do poprowadzenia Wolsunga na SWEPlu. Dziś króciutki spis moich planów co do mechaniki takich sesji. Podstawą będzie oczywiście Brawurowy Wolsung – rasy, rodzaje magii i inne opcje dla graczy z niego bardzo mi odpowiadają. Być może dopiszę tylko trochę więcej Przewag, po jednej na rasę to mało. Natomias...

WTS: Wsi spokojna, wsi wesoła

25-05-2012 23:10
8
Komentarze: 0
W działach: Brawurowe Światy, Sesje, SWEPL, Evernight, WTS, Dzikie Pogranicze
Witajcie! Dzisiejsza sesja Dzikiego Pogranicza była interludium, okazją do odpoczynku i wyzdrowienia dla solidnie pokrwawionej przez Schmetterlinga drużyny. A gdzie odpoczywać, jak nie pośród pól malowanych zbożem rozmaitem? Moja drużynaW moich sesjach Dzikiego Pogranicza bierze udział czwórka graczy: Piotrek, grający Aerthilem, skrytym pod kapturem drowem-magiem bojowym o paskudnym temperamencie. Rolnik, grająca Evelyn, elficką tropicielką o mocno związanej z Pograniczem historii. Miłosnej. Kot, grający Jasperem – magiem miecza o równie mocno związanej z Pograniczem historii miłosnej...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.