Blog - SWEPL
Wyświetlono rezultaty 11-20 z 53.
Rippersi i wszystko
31-05-2013 15:22
6
Komentarze: 10W działach: SWEPl, Brawurowe światy, RPG, sesje, FATE
Witajcie!
Chyba jeszcze nigdy nie prowadziłem na Mechanice Mieszanej - radosnym miksie wszystkich systemów, które były pod ręką, dokonanym wedle widzimisię wszechmocnego Mistrza Gry. Takie eksperymenty źle mi się zresztą kojarzyły - miałem wrażenie, że zwykle wynikają z maniakalnej czci żywionej względem rozwiązania, które wydaje się genialne, ale w praktyce niekoniecznie działa.
Ale jednak chcę raz w życiu zmontować mechanikę-dziwadło i właśnie nadarza się ku temu świetna okazja. Gdy tylko udowodnię uczelni, że może mnie przechować jeszcze jeden semestr zaczynam prowadzić z dawna obiecane z...
Dzikie Pomysły: Przejezdny
11-05-2013 17:37
17
Komentarze: 6W działach: Dzikie Pomysły, SWEPL, Plane przedstawia, RPG
Jak wiadomo dzięki Freudowi, twórczość służy do sublimacji popędów. Nie wiem, czy oblany dzisiaj egzamin na prawko wyzwolił we mnie jakieś popędy, ale na wszelki wypadek sublimuję. Przejezdny – potwór miejski (Figura) Rzadko zdarza się, by pieszy zginął pod kołami samochodu, za kierownicą którego siedzi kursant – przecież obok niego jedzie obdarzony sokolim wzrokiem instruktor. Gdy jednak dojdzie do najgorszego, duch przejechanego biedaka zostaje na tym łez padole jako Przejezdny – mściwe widmo gotujące innym los podobny do swojego. Przejezdny przypomin...
Dzikie pomysły: sprytne sztuczki
24-12-2012 15:13
6
Komentarze: 1W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, SWEPl, RPG, Brawurowe światy
Witajcie! Korzystając z ferii mam wreszcie trochę czasu na Beasts & Barbarians, na które już od dawna ostrzyłem sobie ząbki. Jednym z przefajnych pomysłów w tym dzikim settingu są sprytne sztuczki - triki, które wykupuje się jako moce, ale tak naprawdę są tylko zmyślnym kuglarstwem czy mesmeryzmem - w końcu pulp powstał w latach 20. i to nie jest przypadek, że równie dobrze jak do B&B taka "magia" pasuje do Sensacji i Przygody. Sztuczki są zwykle oparte na którejś z mocy, posiadają jednak jakiś słaby punkt - a w zamian za to drobne usprawnienie. Wymyślanie takich sztuczek to jedna z fajni...
Beasts & Barbarians: Rzeź!
02-11-2012 18:19
14
Komentarze: 10W działach: Sesje, RPG, SWEPL, RPG
Wrarhg!
Tym razem bez witajcie, bo jestem świeżo po pierwszej sesji Beasts & Barbarians. Wyszło naprawdę fajnie i przekonałem się na dobre, że Sword & Sorcery leży mi bardziej, niż typowe „średniowieczne” fantasy. Moim prawdziwym ulubieńcem pozostają klimaty wiktoriańskie, ale raz na jakiś czas można zrobić z siebie dzikusa. Oczywiście szlachetnego.
Cała historia toczyła się w Dalaksjum, jednym z miast upadającego imperium Faberterra (a’la Rzym). Pięć lat temu przed miasto spadł meteoryt z krwiście czerwonego kamienia, uznany przez wszystkich za zły omen z racji podobieńst...
Musicalowe (i RPGowe) wieści
12-10-2012 00:25
9
Komentarze: 2W działach: Teatr, życie, Plane przedstawia, SWEPL, Wolsung
Witajcie!
Od paru tygodni bardzo rzadko pojawiam się na Polterze i czas wreszcie wyjaśnić, czemu. Otóż mam właśnie wymarzone praktyki w chorzowskiej Rozrywce, jednym z głównych teatrów muzycznych w Polsce! I to nie są "odbędniane" praktyki za biurkiem - dzień i noc siedzę przy próbach do najnowszego musicalu, spisuję uwagi reżysera i rozmawiam z aktorami. Po prostu bajka :)
Czemu tu o tym piszę? Przede wszystkim dlatego, że zakładam blog zewnętrzny o tym, co dzieje się na tych próbach. Jeżeli są wśród Was jacyś miłośnicy teatru - a wiem, że są - zapraszam do lektury!
A w sprawach RPGow...
O czym jest Wolsung?
10-08-2012 14:52
18
Komentarze: 20W działach: Wolsung, RPG, SWEPL
W drugiej połowie kilka słów o liniowości, która tak razi w Wolsungu wielu z Was.
Witajcie!
Prowadzę Wolsunga i piszę o nim już od bardzo długiego czasu, ale dopiero niedawno wpadłem na zgrabne (przynajmniej dla mnie) opisanie tego, o czym właściwie jest ta gra. Na Avie żartowaliśmy sobie ze Staszkiem, że Wolsung jest po pierwsze o epoce wiktoriańskiej, a po drugie o wszystkim – i im dłużej o tym myślę, tym bardziej takie połączenie wydaje mi się świetne. Chyba nawet stanowi wyjaśnienie tego, za co pokochałem tę grę.
Lubię światy-miszmasze, pozwalające mieszać niepasujące do siebie el...
Quentin: moje wrażenia
24-07-2012 23:59
16
Komentarze: 8W działach: RPG, Quentin, sesje, Wolsung, SWEPl, Plane poleca
Witajcie!
Też dorzucę swoje trzy grosze do pierwszych wrażeń z quentinowych scenariuszy :) Kolejność taka, żeby SHS było na końcu, bo przy nim mam pytanie do autora o mechanikę.
Eksodus Michała Laskowskiego (Neuroshima) jest ciekawy i można z niego zrobić naprawdę fajną sesję, niekoniecznie w Neuro – dawno nie widziałem tak prostego i fajnego mechanizmu zarządzania podwładnymi. Ładnie by się komponował z regułami dowodzenia z Savage Worlds, a może też z Yarrą, Rzeką Śmierci Sapkowskiego? Polecam wszystkim lubiącym obsadzać BG w roli przywódców. Podobnie, jak Aesowi, brakuje mi jednak...
Dzikie Pomysły: Mentor
12-07-2012 23:17
11
Komentarze: 4W działach: SWEPl, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Witajcie!
Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu:
Gandalf/Obi-Wan
Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może j...
Dziki Wolsung
19-06-2012 01:07
6
Komentarze: 6W działach: Brawurowe Światy, Plane przedstawia, RPG, SWEPl, Wolsung
Witajcie!
Uwielbiam mechanikę Wolsunga, ale czasami mnie uwiera jej abstrakcyjność i filmowość. Wydaje mi się, że konwencja, którą wspierają te reguły (wciąż dumam, jak ją określić) nie wyczerpuje wszystkich możliwości magicznego wieku XIX i w związku z tym od jakiegoś czasu szykuję się do poprowadzenia Wolsunga na SWEPlu. Dziś króciutki spis moich planów co do mechaniki takich sesji.
Podstawą będzie oczywiście Brawurowy Wolsung – rasy, rodzaje magii i inne opcje dla graczy z niego bardzo mi odpowiadają. Być może dopiszę tylko trochę więcej Przewag, po jednej na rasę to mało.
Natomias...
WTS: Wsi spokojna, wsi wesoła
25-05-2012 23:10
8
Komentarze: 0W działach: Brawurowe Światy, Sesje, SWEPL, Evernight, WTS, Dzikie Pogranicze
Witajcie!
Dzisiejsza sesja Dzikiego Pogranicza była interludium, okazją do odpoczynku i wyzdrowienia dla solidnie pokrwawionej przez Schmetterlinga drużyny. A gdzie odpoczywać, jak nie pośród pól malowanych zbożem rozmaitem?
Moja drużynaW moich sesjach Dzikiego Pogranicza bierze udział czwórka graczy:
Piotrek, grający Aerthilem, skrytym pod kapturem drowem-magiem bojowym o paskudnym temperamencie.
Rolnik, grająca Evelyn, elficką tropicielką o mocno związanej z Pograniczem historii. Miłosnej.
Kot, grający Jasperem – magiem miecza o równie mocno związanej z Pograniczem historii miłosnej...
Przejdź do strony: