Blog - SWEPL

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 53.

Realms of Cthulhu

17-08-2011 22:14
19
Komentarze: 42
W działach: Brawurowe światy, RPG, SWEPL, Plane poleca
Realms of Cthulhu
Od paru dni jestem dumnym posiadaczem Realms of Cthulhu, savage'owej wersji systemu z mackami. Wrażenia z lektury, które chciałem napisać w REBELu tak się rozrosły, że uznałem za sensowne wrzucenie ich też tutaj.   Trochę się bałem Zewu Cthulhu. Wydawał mi się zbyt tragiczny, dający zbyt małe szanse bohaterom - słowem, za mało heroiczny jak na moje RPGowe gusta. Do zakupu RoC skłoniła mnie głównie chęć przyjrzenia się jakiemuś Dzikiemu Światowi będącemu horrorem umiejscowionym na naszej Ziemi.   Otwieram, czytam pierwszą stronę i uśmiecham się pod nosem...

Dzikie Pomysły: artefakty Waluzji

16-08-2011 23:34
11
Komentarze: 0
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL, Brawurowe Światy, Evernight
Dzikie Pomysły: artefakty Waluzji
            Wiadomo, że mało co pomaga kreatywności równie mocno, jak ograniczenia. Gdy musimy się wpasować w jakiś schemat zyskujemy punkt zaczepienia, bez którego nasze pomysły po prostu nie mają wokół czego się krystalizować. Dlatego lubię wszelakie generatory losowe, a ten tworzący magiczne przedmioty z Evernight jest jednym z moich ulubionych. Najwyraźniej on też mnie lubi, bo wymyślone dzięki niemu artefakty trafiły aż na stronę GRAmela. Miłej lektury!  

Evernight: Nowa Nadzieja

16-08-2011 22:45
13
Komentarze: 0
W działach: Brawurowe Światy, RPG, Sesje, SWEPL, Evernight
Evernight: Nowa Nadzieja
            Kolejna, satysfakcjonująco długa sesja Evernight była usłaną niebezpieczeństwami drogą od poniżenia do sławy. Poprzednia gra zakończyła się pojmaniem drużyny, a dziś rozegraliśmy jej niewolę, oswobodzenie i pierwsze kroki w siłach Podziemia.               O pierwszej, niewolniczej połowie sesji nie mam za wiele do powiedzenia – akcja zwolniła, gracze tworzyli bardzo sprytne plany ucieczki i z klasą przyjmowali to, że się nie da. Tak, jak poprzednio w podobnyc...

Evernight: inwazja się zaczęła...

11-08-2011 21:21
15
Komentarze: 7
W działach: Brawurowe Światy, RPG, Sesje, SWEPL, Evernight
Evernight: inwazja się zaczęła...
            ...a bohaterowie już są w niewoli. Noc Bohaterów trwa ledwie od dwóch sesji, ale mamy takie tempo, że właśnie skończył się Akt II. A może to normalne, a ja wciąż muszę się uczyć, że dużo tekstu nie oznacza długiej sesji? Tak czy siak, poprowadziłem już dość Evernighta, by zacząć opowiadać, jak sprawdza się w praniu.               Drodzy gracze w moje Evernight – Kelly, Lasardzie i Wironie, proszę nie czytajcie dalej – chyba, że lubicie psuć sobie niespo...

Dzikie pomysły – sojusznik na śmierć i życie

07-08-2011 17:40
9
Komentarze: 2
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Dzikie pomysły – sojusznik na śmierć i życie
Witajcie!               Dowodzenie Blotkami to ważny i fajny aspekt SWEPLa, ale to, jak łatwo zabić takiego sojusznika sprawia, że gracze raczej nie będą chcieli emocjonalnie związywać się z podwładnymi czy ulubionymi zwierzątkami. Jeżeli lubisz, gdy podkomendni są dla postaci nie tylko wsparciem, ale i przyjaciółmi, zaproponuj  graczom następującą Przewagę:     Na śmierć i życie             Wymagania: Nowicjusz, stworzenie bliskiej więzi z "...

Co to jest Savage Worlds?

09-06-2011 22:09
25
Komentarze: 8
W działach: RPG, SWEPL
Witajcie! Sekcja RPG, w której się udzielam, doczekała się niedawno własnego forum, a ja zostałem poproszony o pisanie na nie tekstów. Zacząłem oczywiście od przedstawienia mojego obecnie ulubionego RPGa :) Postanowiłem wkleić je też tutaj - po części dlatego, że ktoś może wciąż nie znać SW, a po części dlatego, że ja też nie znam go idealnie i może ktoś wytknie mi błąd w mojej prezentacji Brawurowego i Grywalnego systemu ;) Fast, Furious, Fun - tym właśnie hasłem reklamuje się Savage Worlds. Jest to mechanika uniwersalna, która około rok temu wkroczyła na polski rynek. Da się na niej zag...

Dzikie Pomysły – warianty Zdolności nadprzyrodzonych

02-06-2011 01:01
7
Komentarze: 4
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Dzikie Pomysły – warianty Zdolności nadprzyrodzonych
            Jedną z rzeczy, które bolą mnie w SWEPLu, jest zbytnia nijakość magii i magów. Nie, żeby przeszkadzał mi bojowy charakter mocy – wręcz przeciwnie: dzięki niemu czaromiotacze nie mają takiego monopolu na kombinowanie, jak w D&D i tym samym postacią niemagiczną gra się równie fajnie. Marzą mi się za to bardziej pomysłowe i skonkretyzowane czary – warianty są według mnie świetnym pomysłem i żałuję, że Fantasy Companion zawiera ich tak mało. Zapewne prędzej lub później rozpiszę trochę w...

Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty

31-05-2011 12:03
15
Komentarze: 0
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty
            Notka Laverisa o achievementach przypomniała mi o starym pomyśle na sprawienie graczom przyjemności i uczynienie sesji ciekawszą. Otóż: uznajmy, że każda stworzona postać ma w sobie kilka Ukrytych Talentów. Są to po prostu rozwinięcia – Przewagi i stopnie Umiejętności – które bohater zdobywa, gdy jego talent się rozbudzi.               Warunki rozbudzenia mogą być fabularne albo mechaniczne. Wojownik z Evernight może zostać Czerwonym...

Evernight: co lubię i co zmienię?

30-05-2011 23:29
12
Komentarze: 8
W działach: Brawurowe Światy, RPG, Sesje, SWEPL, Evernight
Evernight: co lubię i co zmienię?
Witajcie!   Podczas sympatycznego spotkania w domu znajomego powstała dziś czteroosobowa drużyna pod Evernight, które od paru miesięcy chciałem wreszcie poprowadzić. Wyszło fajnie - szykuje się przyjemne granie, a gracze absolutnie przypadkowo stworzyli sobie grupkę wojaka, łotra, maga i kapłanki :)   Ale ja nie o tym, bo w sumie na razie nie ma o czym. Dziś chcę pisać o ogólnym wrażeniu z lektury EN, a także o zmianach, jakie wprowadzę w kampanii - głównie po to, żeby samemu o nich pamiętać. Jeżeli ktoś ma zamiar doświadczyć EN jako gracz, niech nie czyta - będą spoilery. Pewn...

Ocean - Ciemność

20-03-2011 14:05
10
Komentarze: 2
W działach: Ocean, Plane przedstawia, RPG, Brawurowe Światy, SWEPL
Witajcie! Na Oceanie Pomysłów pojawiły się kolejne artykuły. Pierwszy to trochę poprawiony opis znanych już Wam Jasnookich, drugi zaś - najważniejsze informacje o Ciemności. Zgodnie z obietnicą, ten drugi niniejszym trafia tutaj. Miłej lektury!   Ciemność   Prawie każdy mieszkaniec Oceanu zgodzi się, że najważniejsze to mieć cel w życiu. Bogowie ulepili ten wszechświat z chaosu, by ludzie mogli się w nim spełniać i głupotą jest nie robić tego. Być może to przeświadczenie nie jest do końca słuszne, ale dobrze, że ludzie noszą je w sercach – świetnie chroni ono przed...