Blog - plane poleca

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 68.

Listopadowa klęska urodzaju

13-12-2016 22:45
0
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Plane poleca, scenariusz, konwenty, larp
Listopadowa klęska urodzaju
Drodzy i Drogie! O ile w październiku miałem stosunkowo mało czasu i na gry, i na pisanie o nich, o tyle listopad postawił mnie przed odwrotnym problemem – istną klęską urodzaju ludycznego. Dużo grałem, czytałem i rozmawiałem, a przy tym czas, którym dysponowałem wciąż był zbyt niestabilny, by móc to wszystko na bieżąco opisywać w Laboratorium. W pewnym momencie zaś przekroczyłem próg, po którym trudno zacząć pisać, bo żeby zacząć trzeba wiedzieć, od czego – a wziąłem udział w tylu inspirujących rzeczach, że wybranie którejś z nich zrobiło się zgoła niełatwe. Stąd pomysł, by prze...

Mój Falkon 2016

03-11-2016 11:15
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Plane poleca, konwenty
Drodzy i Drogie! Na ostatnią chwilę chcę Wam zapowiedzieć, cóż porabiam na tegorocznym Falkonie. W piątek zapraszam na sesję, w niedzielę na trzy prelekcje a w międzyczasie jestem jednym z prowadzących półfinały NERDa - konkursu na najlepszego gracza, który zaczyna się w piątek, a etap, w którym mistrzuję zaczyna się w sobotę o 21. Oto, czego możecie oczekiwać po moich punktach programu. O NERDzie nie piszę, bo nie powinienem zdradzać szczegółów sesji, którą na niego przygotowaliśmy, a wszelkie informacje dla uczestników znaleźć można tutaj.   SESJA: To niech jedzą ciastka! (piątek o 1...

Czytanie finalistów Quentina

24-09-2016 20:53
1
Komentarze: 3
W działach: Plane poleca, Quentin
Czytanie finalistów Quentina
Drogie i Drodzy! Scenariusze erpegowe warto czytać nie tylko wtedy, gdy chce się je prowadzić – są świetnym źródłem pomysłów na sesje, sceny i rozwiązania, a także dobrym wglądem w filozofie prowadzenia, jakie stosują ich autorzy. Tydzień temu pisałem o tym, dlaczego w szczególności warto angażować się w dyskusje o scenariuszach przychodzących na Quentina, dzisiaj zaś, już po ogłoszeniu wyników, sam chcę zabrać głos w ich sprawie. Moje pełne komentarze do poszczególnych tekstów znaleźć będzie można za jakiś czas na stronie konkursu, dziś zaś mam dla Was przykłady tego, pod jakim kątem w...

Karnawał Quentina

15-09-2016 11:17
7
Komentarze: 11
W działach: Quentin, Plane poleca
Karnawał Quentina
Drodzy i Drogie!   Od dwóch dni na stronie konkursu Quentin znaleźć można komplet scenariuszy zgłoszonych na tegoroczną edycję. To 10 przygód, z których 5 dostało się do finału – nieco ponad 300 stron tekstu. Tym razem byłem członkiem Kapituły, więc przeczytałem wszystkie prace już wcześniej, ale do ubiegłego roku moment ich publikacji zawsze wywracał mi na kilka dni życie do góry nogami. W bardzo, ale to bardzo pozytywny sposób. Prywatnie nazywałem te dni „karnawałem Quentina”, a w tym roku, nie mogąc w nim uczestniczyć na zwyczajnych prawach spróbuję przynajmniej nam...

Quentin - znajome zabawki

12-07-2016 12:45
5
Komentarze: 0
W działach: Plane poleca, Quentin
Quentin - znajome zabawki
Drogie i Drodzy! Scenariusze na tegoroczną edycję Quentina – najstarszego polskiego konkursu na scenariusz do gry fabularnej – można wysyłać jeszcze przez 41 dni. Gdy to zobaczyłem najpierw posmutniałem i poczułem się głupio, mając wrażenie, że już nie ma sensu o nim przypominać czy namawiać do pisania na niego prac, bo kto nie zaczął, ten nie zdąży. Ale potem przypomniałem sobie, że rok temu 40 dni przed terminem wysłania miałem zaledwie pierwsze skrawki pomysłów na swój zwycięski scenariusz – Złodzieja Czasu – a wyróżnione Smocze Dziecię narodziło się w mojej głowie...

Agonia - kilka słów o grze

03-06-2016 17:04
2
Komentarze: 0
W działach: Plane poleca
Agonia - kilka słów o grze
Drogie i Drodzy! Zacząć warto od przypomnienia, że od jakiegoś czasu sklep internetowy DriveThruRPG ma osobną kategorię z polskimi grami, a ja obiecałem sobie, że opiszę na blogu znajdujące się tam niezależne tytuły. Poprzednio pisałem o Złotoustym Aureusa, grze dla dwóch osób o bardach i innych artystach - wpis można znaleźć tutaj, a samą grę tutaj. Dziś przyszła kolej na Agonię, system dark fantasy autorstwa Szymona „Noobirusa” Piechy. Zacząć muszę od uczciwego przyznania się do pewnych kłopotów przy lekturze podręcznika. Noobirus podkreśla, że Agonia jest wzorowana na »&...

Regret-Binder

10-05-2016 16:34
5
Komentarze: 4
W działach: Plane poleca, D&D
Regret-Binder
Drodzy i Drogie! Los mi ostatnio sprzyja. Od kilku dni chciałem napisać Wam o Regret-Binder, moim autorskim dodatku do Pathfindera zawierającym pomysły na przygody związane z wyrzutami sumienia i żalem za przeszłość. Dziś wydawnictwo, które go opublikowało – Avalon Game Company – ogłosiło wyprzedaż urodzinową i mój tekst można kupić za dolara, ponad dwa razy taniej, niż normalnie. Nadarza się więc świetna okazja, by o nim opowiedzieć. Zależy mi na tym, by więcej osób usłyszało o tym tekście, bo włożyłem w niego dużo wysiłku i pomysłów ale niedługo po jego skończeniu miałem kilka c...

Gra na forum

08-05-2016 15:10
2
Komentarze: 7
W działach: Plane poleca, D&D, PBF
Drogie i Drodzy! Stosunkowo rzadko pisze się w Internecie o PBFach, czyli grach przez fora i inne tekstowe komunikatory. Ja sam bardzo długo nie miałem żadnego kontaktu z tą formą gry, ale kilka miesięcy temu spróbowałem i okazało się, że jest w niej wiele dobrego. Zaczęło się od tego, że mój znajomy Michał zaangażował się w kilka forowych sesji na Myth-Weavers, opowiedział mi o nich i wydały mi się one ciekawe. Gdy startowała kolejna zapytałem więc jej prowadzącego – Jakuba – czy mógłbym dołączyć i okazało się, że tak. Przygoda ma być dość typową historią „od zera do bohat...

„Złotousty” – kilka słów o grze

30-04-2016 21:18
1
Komentarze: 0
W działach: Plane poleca, systemy autorskie
„Złotousty” – kilka słów o grze
Drodzy i Drogie! Od jakiegoś czasu na DriveThruRPG istnieje osobna kategoria na gry w języku polskim. Miło do niej raz na jakiś czas zajrzeć i odkryć, że pojawiło się coś nowego. Szczególnie miło robi się, gdy są to małe niezależne rzeczy – fajnie, że Fajne RPG tam są, ale one są też gdzie indziej a projekty Aureusa czy Noobirusa nie mają innej równie dobrej platformy. Od jakiegoś czasu obiecywałem sobie, że opiszę te wszystkie niezależne gry, a dziś zaczynam spełniać tę obietnicę. Boję się słowa „recenzja”, bo interesuje mnie nie tyle ocena całych gier, a raczej analiza teg...

Torment uczy: Nieprzerwany Krąg Zerthimona

12-04-2016 19:29
2
Komentarze: 5
W działach: Plane poleca
Torment uczy: Nieprzerwany Krąg Zerthimona
Drodzy i Drogie! Jakiś czas temu zaprezentowałem Wam tekst dotyczący tego, jak Planescape: Torment może stać się źródłem inspiracji erpegowych - można go znaleźć tutaj. Przyglądałem się w nim postaci Bezimiennego i temu, które z zastosowanych do jego przedstawienia mechanizmów można łatwo przenieść na sesję. Miałem nadzieję napisać cały cykl notek o innych aspektach tej gry, ale czas nie był dla mnie łaskawy. Teraz mam go trochę więcej i udało mi się dokończyć część drugą, w dużej mierze gotową od kilku miesięcy – pomysły związane z Nieprzerwanym Kręgiem Zerthimona. Jak zwykle staram si...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.