Blog - plane przedstawia

Wyświetlono rezultaty 131-140 z 165.

Wolsungowy pomysł na... Bogactwo i gadżety

07-08-2011 17:06
4
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia, RPG, Wolsung
Nazwę artykułu pożyczyłem z podobnego tekstu Laverisa, który - mam nadzieję - przebaczy mi tę drobną "kradzież". Uznałem, że mogę podpiąć się pod jego serię z korzyścią dla nas obu - od teraz oboje pracujemy na jej markę ;)                 Mechanika Bogactwa nie do końca do mnie przemawia. Być może doświadczony,zdolny poradzić sobie ze wszystkimi aspektami sesji MG potrafi jej sprawnie używać i dba o to, by bogatszym postaciom było łatwiej, ale ja jeszcze do końca nie wiem, jak to robić. Problem, któ...

Woslung: Portret Olfryda Reda

06-08-2011 22:36
10
Komentarze: 1
W działach: Sesje, RPG, Wolsung, Plane przedstawia, Kwadrans Pomysłów
Jeden z motywów, który wymyśliłem podczas pierwszego Kwadransu Pomysłów tak mi się spodobał, że natychmiast rozpisałem oparty na nim - czy raczej na baaardzo klasycznej historii - jednostrzał. Miłej lektury!                 Zawiązanie: do uszu naszych Dam i Dżentelmenów dochodzą opowieści o ciekawym przypadku Olfryda Reda – mieszkającego na uboczu miasta trolla-portrecisty. Ów odludek właśnie dokonał niemożliwego – świętował w towarzystwie (nielicznych) przyjaciół i (ba...

Wolsung: Zmierzch i Cthulhu

21-07-2011 12:42
17
Komentarze: 6
W działach: Plane przedstawia, RPG, Sesje, Wolsung
Wolsung: Zmierzch i Cthulhu
             Jestem w raju – po raz pierwszy w życiu poprowadziłem Wolsunga i wyszło naprawdę świetnie! Już spieszę z opowieścią, jak to było – bo moim nieskromnym zdaniem naprawdę warto posłuchać ;)               To mój pierwszy tak długi raport posesyjny, więc poza uwagami co do samej fabuły proszę o wytknięcie mi błędów w sposobie pisania go.               Prowadziłem kameralnej, rodz...

Dzikie Pomysły – warianty Zdolności nadprzyrodzonych

02-06-2011 01:01
7
Komentarze: 4
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Dzikie Pomysły – warianty Zdolności nadprzyrodzonych
            Jedną z rzeczy, które bolą mnie w SWEPLu, jest zbytnia nijakość magii i magów. Nie, żeby przeszkadzał mi bojowy charakter mocy – wręcz przeciwnie: dzięki niemu czaromiotacze nie mają takiego monopolu na kombinowanie, jak w D&D i tym samym postacią niemagiczną gra się równie fajnie. Marzą mi się za to bardziej pomysłowe i skonkretyzowane czary – warianty są według mnie świetnym pomysłem i żałuję, że Fantasy Companion zawiera ich tak mało. Zapewne prędzej lub później rozpiszę trochę w...

Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty

31-05-2011 12:03
15
Komentarze: 0
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Dzikie Pomysły – Ukryte Talenty
            Notka Laverisa o achievementach przypomniała mi o starym pomyśle na sprawienie graczom przyjemności i uczynienie sesji ciekawszą. Otóż: uznajmy, że każda stworzona postać ma w sobie kilka Ukrytych Talentów. Są to po prostu rozwinięcia – Przewagi i stopnie Umiejętności – które bohater zdobywa, gdy jego talent się rozbudzi.               Warunki rozbudzenia mogą być fabularne albo mechaniczne. Wojownik z Evernight może zostać Czerwonym...

Ocean - Ciemność

20-03-2011 14:05
10
Komentarze: 2
W działach: Ocean, Plane przedstawia, RPG, Brawurowe Światy, SWEPL
Witajcie! Na Oceanie Pomysłów pojawiły się kolejne artykuły. Pierwszy to trochę poprawiony opis znanych już Wam Jasnookich, drugi zaś - najważniejsze informacje o Ciemności. Zgodnie z obietnicą, ten drugi niniejszym trafia tutaj. Miłej lektury!   Ciemność   Prawie każdy mieszkaniec Oceanu zgodzi się, że najważniejsze to mieć cel w życiu. Bogowie ulepili ten wszechświat z chaosu, by ludzie mogli się w nim spełniać i głupotą jest nie robić tego. Być może to przeświadczenie nie jest do końca słuszne, ale dobrze, że ludzie noszą je w sercach – świetnie chroni ono przed...

Ocean - Brawurowy Świat

19-03-2011 13:43
9
Komentarze: 9
W działach: Ocean, Plane przedstawia, RPG, Brawurowe Światy, SWEPL
Witajcie! Od dzisiaj z kopyta ruszają prace nad Oceanem, baśniowym światem fantasy pisanym przeze mnie pod mechanikę Savage Worlds Edycja Polska. Opisuję go na osobnym blogu - Oceanie Pomysłów - ale każda aktualizacja będzie trafiała także tutaj. Dziś mam Wam do pokazania wstępne informacje o świecie, wnet zaczną się tu pojawiać opisy jego poszczególnych elementów i Dzikie Pomysły z nim związane. Miłej lektury!                 Wyobraź sobie, że kosmos to ocean. Żeglowanie po nim nie wymaga najnowszej technologii...

Nemezis i czarna magia

06-03-2011 20:32
8
Komentarze: 8
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Nemezis i czarna magia
Witajcie! Na stronę GRAmela trafiła właśnie aktualizacja dotycząca Nemezis. Miło przeczytać, że szykuje się dodatek... i miło zobaczyć tam własny tekst :)  W ramach aktualizacji Ramel opublikował Czarną Magię w Nemezis i nie tylko - mój artykuł o tym, jak zaskoczyć graczy mrocznymi mocami. Poza przemyśleniami na temat magii stosowanej przeciwo graczom są tam też wredne czary zmieniające broń w węże czy kradnące wzrost i zombiopodobne paskudy błyskawicznie mnożące się na polu walki. Miłej lektury! PS. skoro my już o magii, pozwolę sobie polecić też inny mój tekst: Listy czarów. J...

Bohaterowie Oceanu

04-03-2011 23:14
5
Komentarze: 1
W działach: Ocean, Plane przedstawia, RPG, BNariusz, Brawurowe Światy, SWEPL
Bohaterowie Oceanu
Witajcie! Dzisiaj rozegrałem pierwszą sesję próbną w Oceanie - settingu, który właśnie tworzę - i wypadła świetnie. By ją Wam opowiedzieć, musiałbym się baaardzo rozpisać o samym Oceanie, więc raport z niej musi poczekać - nie mogę się jednak oprzeć chęci pokazania Wam części postaci w niej występujących. Poniżej opisałem troje z pięciu bohaterów, w których wcielali się dziś gracze (pozostała dwójka jest zbyt niedopracowana, by pojawić się w Sieci). Mam nadzieję, że ich polubicie. Miłej lektury!  Elfaba (czy, jak kto woli, Zła Wiedźma z Zachodu) jest nawiązaniem do fabuły sesji. Ilus...

Dzikie Pomysły - Dorastanie

04-03-2011 14:56
9
Komentarze: 2
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły - Dorastanie
            Szalenie podoba mi się zawada Dzieciak – bardzo elegancko i prosto rozwiązuje ona kwestię gry małolatem. Gdybym się miał do czegoś w niej przyczepić, to do sposobu jej tracenia – trochę to dziwne, że postać osiągając pewien wiek nagle staje się lepsza praktycznie we wszystkim. Dlatego proponuję inne rozwiązanie – stopniowe dorastanie.               Działa ono tak: po każdej sesji gracz wcielający się w Dzieciaka rzuca k10. Jeżeli wypadnie 8-9, pos...