Blog - sesje

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 78.

Elastyczność krótkich przygód

03-05-2014 19:34
16
Komentarze: 9
W działach: RPG, sesje, Plane przedstawia
Moi drodzy! Kończę właśnie pisać prostą, dla rozgrzewki wymyśloną przygodę do Gothiki, jednego ze światów Adventurers. Nie jest ona niczym wybitnym, ale wydaje mi się, że jedno udało mi się w niej dobrze – umieszczenie w króciutkim (ok. 3 strony A4) scenariuszu kilku punktów, w których w zależności od wyborów i wyników testów akcja może potoczyć się w różny sposób, ale główna fabuła i tak się nie zawali. „Nieliniowość” to było by trochę za duże słowo na to, co mi wyszło, więc wolę mówić o skromniejszej chyba „elastyczności”. Dla zebrania myśli i porównania moich...

Cierpienie – gra narracyjna

02-05-2014 17:45
3
Komentarze: 24
W działach: RPG, sesje
Cierpienie – gra narracyjna
Zainspirowany twórczością Sila postanowiłem popełnić własną gierkę narracyjną, nawet bardziej parodystyczną od jego dziełek. Pozwala ona wcielić się w grupkę groteskowo przerysowanych, przewrażliwionych WoDziarzy, których przy życiu trzyma tylko satysfakcja z przejmującego odegrania nieludzkiego cierpienia. Przy życiu? Do czasu… Uwaga: w tym tekście bawię się stereotypem cierpiętniczego, depresyjnego WoDziarza, bo stereotyp ten jest dla mnie zupełnie abstrakcyjny i nigdy nikogo takiego nie spotkałem. Nie twierdzę, że prawdziwe sesje Świata Mroku choćby przypomi...

Sesje na Lajconiku

25-03-2014 15:57
7
Komentarze: 7
W działach: Konwenty, RPG, sesje
Moi Drodzy! Wczoraj w ostatniej chwili zgłosiłem dwie sesje na krakowski Lajconik (5-6.04.2014). Na razie nikt się na nie nie zapisał, więc gdyby komuś się spodobały - droga wolna! A oto kilka słów o nich:   Bestie i Barbarzyńcy: Wieczny wróg I tura – sobota 10:30-14:30 4 graczy Ta historia zaczyna się tam, gdzie wiele innych się kończy: podczas finałowej walki z Lhan-Shu, plugawym i okrutnym mnichem. Gdy jednak barbarzyńcy pokonają go okaże się, że śmierć to za mało, by pokonać tak potężnego przeciwnika… Do graczy: Każdy musi znać reguły Savage Worlds, ale niekon...

Polterprzygody

14-01-2014 11:03
18
Komentarze: 13
W działach: Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, fandom, Polter, RPG, sesje
Polterprzygody
Moi drodzy! W chwili odpoczynku między poważnymi projektami usiadłem przed laptopem i popełniłem głupotkę, oczywiście nie pierwszą w życiu i nie ostatnią. W poniższe przygody można grać szeregowymi użytkownikami Poltera lub strzegącymi go superbohaterami czerpiącymi moc z polterpunktów i pozdrówek. A może flejmów? Może cała polterowa trollerka jest podsycana z cieni przez Tajemniczego Zbawcę, który dzięki niej stworzył broniącą nas wszystkich Ligę Fantastycznych? By wybrać przygodę, czytaj je aż znajdziesz taką, którą Ci się podoba lub rzuć k4: 1 – Na Polterze loguje się użytkownik P...

Wolsung: Święta uratowane!

06-12-2013 22:17
4
Komentarze: 2
W działach: Rpg, sesje, plane przedstawia, Wolsung
Wolsung: Święta uratowane!
Witajcie! Z okazji Mikołajek poprowadziłem jeszcze raz moją pierwszą dobrą przygodę do Wolsunga, Nieustraszonych Zbawców Świąt. Wyszło na tyle ciekawie, że warto to opisać – zwłaszcza, że mam porównanie z poprzednimi wcieleniami tej sesji i widzę, że moje podejście do Wolsunga zmieniło się bardzo mocno. Ostrzegam, że wpis będzie mocno teoretyczny i dotyczący raczej mechanizmów rządzących grą, niż samej fabuły. W przeciwieństwie do poprzednich razów bardzo uważałem z doprowadzaniem do konfrontacji (w mechanicznym tego słowa znaczeniu). Doświadczenia z różnymi grupami graczy nauczyły mni...

Graj... głupawką?

30-11-2013 12:25
2
Komentarze: 0
W działach: rpg, sesje
Lubię, kiedy gracz wykorzystuje na sesji własne zdolności – wiedzę, elokwencję, dedukcję… lubię też wymyślać głupoty. Sprawia to, że czasami wpadają mi do głowy bardzo głupie reguły mające sprawić, by gracz mógł na sesji sprawdzić siebie, a nie tylko swą postać. Nigdy nie odważyłem się poprowadzić najbardziej choćby głupawkowej sesji z ich użyciem, ale może przełamię się po ich opisaniu? Testy spoilerowe Reguła pozwalająca graczom współuczestniczyć w poświęceniu ich postaci i w związku z tym pasująca do sesji, w których ważnym motywem jest ponoszenie konsekwencji własnych decyzj...

Polter rozwiązał moje problemy

16-11-2013 01:26
12
Komentarze: 3
W działach: rpg, sesje
Witajcie, Polterowicze! No cóż, może nie wszystkie problemy, a nawet niekoniecznie szczególnie ważne, ale jednak dzięki Waszej pomocy ogarnąłem dwie erpegowe zagwozdki - i z braku czasu nie podziękowałem ani nie opowiedziałem, jak dokładnie wyszło. Pierwszą z nich jest problem szachowy. Przeczytawszy wszystkie Wasze rady uznałem, że faktycznie najlepsza była by jednak zagadka szachowa. Przeszukałem stronkę, do której linkował Nit (dzięki!) i wybrałem trzy: prościutką, wciąż prostą (za każdym razem opcja 2) i dość trudną. Żadna nie jest naprawdę bardzo wymagająca, ale Repe...

Problem szachowy

05-11-2013 17:36
4
Komentarze: 21
W działach: sesje, RPG
Problem szachowy
Witajcie! Piszę właśnie przygodę, w której każda postać z klasycznej ekipy fantasy – wojownik, mag, kapłanka, tropicielka[1] - dostaje dla siebie jedną scenę. Wojownik walczy, tropicielka tropi, kapłanka nawraca… a mag gra w szachy (o przejście – jak w pierwszym Potterze). Przy czym prawdziwa partia szachów potrwała by zbyt długo, więc wpadłem na uproszczenie: pierwsza część gry jest rozgrywana mechanicznie. Czarodziej testuje Spryt i od tego zależy, jaka będzie sytuacja na szachownicy na końcu tej części – a drugą faktycznie rozgrywamy. Wydaje mi się, że to rozsądny...

Halloweenowa gra na czas

23-10-2013 20:16
3
Komentarze: 15
W działach: Cthulhu, RPG, Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, Sesje
Halloweenowa gra na czas
Witajcie, drodzy Polterowicze! Wygląda na to, że pojutrze będę prowadził sesję halloweenową w grupie RPG katowickiego Pałacu Młodzieży. Ponieważ sesje w Pałacu muszą być krótkie (2-3 h) i odbywają się w zbyt prowizorycznych warunkach, by dawać jakiekolwiek szanse na stworzenie strasznego klimatu, wolę zrobić coś o wiele bardziej zabawowego i pulpowego. Mój pomysł jest na tyle dziwny, że chcę go z Wami skonsultować. Mianowicie chcę zrobić z sesji konkurs: jak długo Twoja postać przeżyje? Fabuła będzie połączeniem Ptaków i Horroru w Arkham: do miasta zbliża się Shub-Niggurath, przez co zw...

Q: W Wielkim Świecie

13-09-2013 23:16
6
Komentarze: 7
W działach: Quentin, RPG, sesje, Plane poleca, SWEPl
Q: W Wielkim Świecie
Cytując jedną z moich quentinowych notek:   Obiecuję, że oddam Eliashowi mój ulubiony zestaw Lego (z tych, które wciąż kurzą się na półce), jeżeli w ciągu miesiąca nie poprowadzę W Wielkim Świecie.   I cóż? Tyle wygrać - nie dość, że poprowadziłem świetną sesję, to jeszcze Lego zostaje u mnie! Panie i Panowie, melduję rozegranie W Wielkim Świecie. Gracze po raz pierwszy stykali się z Mini War i wyjaśniłem im ten świat jako Jesienną Gawędę na wesoło. Gramy figurkami z Warhammera, nawet najprostsze czynności sprawiają nam trudność (otwórz drzwi! Wejdź po schodach!)...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.