Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 300.

Prywatny Wolsung konwentowy

19-09-2016 21:56
2
Komentarze: 0
W działach: plane przedstawia, Quentin, konwenty, Wolsung
Prywatny Wolsung konwentowy
Drogie i Drodzy! Powrót do jakiegoś systemu po dłuższym niegraniu w niego miewa ciekawe skutki. W sobotę na Coperniconie prowadziłem swoją quentinową przygodę sprzed dwóch lat – Trzy Damy. Opowieść niespodziewanie stała się Dwiema Damami, gdy jedna z graczek nie zdążyła na sesję, ale mimo tego zgrzytu gra toczyła się bardzo miło i zarówno ja, jak i gracze – Katarzyna oraz Adam – byliśmy bardzo zadowoleni z jej przebiegu. Pokazała mi niemało, gdy chodzi o mocne oraz słabe strony mojego scenariusza i możliwe, że dzięki inspiracji tą sesją będę chciał go przerobić, ale to potr...

Karnawał Quentina

15-09-2016 11:17
7
Komentarze: 11
W działach: Quentin, Plane poleca
Karnawał Quentina
Drodzy i Drogie!   Od dwóch dni na stronie konkursu Quentin znaleźć można komplet scenariuszy zgłoszonych na tegoroczną edycję. To 10 przygód, z których 5 dostało się do finału – nieco ponad 300 stron tekstu. Tym razem byłem członkiem Kapituły, więc przeczytałem wszystkie prace już wcześniej, ale do ubiegłego roku moment ich publikacji zawsze wywracał mi na kilka dni życie do góry nogami. W bardzo, ale to bardzo pozytywny sposób. Prywatnie nazywałem te dni „karnawałem Quentina”, a w tym roku, nie mogąc w nim uczestniczyć na zwyczajnych prawach spróbuję przynajmniej nam...

Otwieranie D&D

05-09-2016 21:52
3
Komentarze: 9
W działach: Plane przedstawia, scenariusz, D&D
Otwieranie D&D
Drogie i Drodzy! Bardzo mocno liczę na to, że wnet uda mi się dokończyć Honor Paladyna – scenariusz przygody dla dwóch osób o paladynie broniącym swoich rodzinnych ziem. Planowałem opublikować dzisiaj tekst o strukturze tej przygody i przygotowaniach do sesji próbnej, ale podczas pisania dygresja rozrosła mi się tak bardzo, że aż zaczęła zasługiwać na osobny tekst. Dygresja dotyczy tego, czemu rozpisuję tę nietypową przygodę na mechanice D&D 3.5, a w szerszej perspektywie – tego, jak jednostrzały mogą pozwolić zabłysnąć mniej optymalnym mechanicznie, ale ciekawym elementom róż...

Copernicon 2016

31-08-2016 21:18
1
Komentarze: 9
W działach: plane przedstawia, Quentin, konwenty
Copernicon 2016
Drodzy i Drogie! Tegoroczny Copernicon będzie dla mnie bardzo pracowity. Planuję trzy prelekcje związane z Laboratorium Fabularnym, a w dodatku będę współprowadził ogłoszenie wyników Quentina. Jakby tego było mało tegoroczny Copernicon to jednocześnie Osiemnastka Quentina – konkurs staje się pełnoletni i z tej okazji jego finaliści z poprzednich edycji prowadzą swoje scenariusze. W ramach tego wydarzenia u mnie można zagrać w Trzy Damy – surrealistyczną przygodę do Wolsunga z psychoanalizą w tle. Serdecznie zapraszam na tę sesję, moje prelekcje i pozostałe gry z Osiemnastki Quenti...

Mapa scenariusza

30-08-2016 21:07
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia
Mapa scenariusza
Drogie i Drodzy! Zabawnie się składa – Kratistos publikuje wczoraj wpis zainspirowany moim, a ja chcę napisać coś inspirowanego jego patentami na lepszy scenariusz. W owym tekście Kratistos poruszył bowiem temat czegoś arcyważnego dla mnie, gdy chodzi o spisywanie przygód – pojedynczej kartki A4, na której ma się zmieścić plan scenariusza. W jego linkowanym wpisie znajdziecie wyjaśnienie, czemu uważa taki plan za ważny i czemu zdolność przygody do pomieszczenia się na jednej kartce jest oznaką tego, czy to dobra przygoda, ja zaś chciałbym tu napisać o tym, jak ja tworzę takie plan...

Nieopisywalne sceny

26-08-2016 21:16
6
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia, scenariusz, Cthulhu
Drodzy i Drogie! Pisanie scenariuszy erpegowych to wyzwanie – jak przelejesz swoje myśli na papier? Jak stworzysz tekst przydatny dla innych? Jak wyjaśnisz, jak widzisz sesję, którą proponujesz? I ile swobody zostawisz? Scenariusz musi przecież być przydatny, proponować strukturę historii i jej elementy, ale nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkiego, a najlepsze pomysły są często najtrudniejsze do opisania. Dlatego właśnie często wracam myślami do scen i scenariuszy, które chciałem spisać ale tego nie zrobiłem. Temat takich „nieopisywalnych” scen wydaje mi się o tyle ciek...

Karty Motywacji (mechanika z kampanii)

19-08-2016 22:04
3
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Rippers
Drogie i Drodzy! Amnezja, amnezja totalna! Dopiero, gdy napisałem o tym, jak można „wydestylować” z przebiegu kampanii dopasowaną do niej mechanikę przypomniałem sobie, że mam za sobą nie tylko czysto teoretyczne eksperymenty tego rodzaju, ale też bardzo udaną praktykę. Nie była to co prawda w pełni nowa, kompletna mechanika, a tylko pojedyncza reguła doklejona do Savage Worlds, ale bez wątpienia była z gatunku tych zasad, które mocno wpływają na całą grę. Dziś mam więc dla Was konkretne, sprawdzone rozwiązanie, które w dodatku da się przenieść na inne sesje praktycznie w skali 1:...

Scenopisarstwo – dobre nawyki

15-08-2016 22:10
14
Komentarze: 3
W działach: Plane przedstawia, Quentin
Drodzy i Drogie! Zacząłem niedawno pisać scenariusz. Nic wielkiego, drobną przygodę mającą sprawdzić, czy pewien typ fantastyki zadziała w D&D. I jestem pozytywnie zaskoczony tym, jak szybko i sprawnie mi to idzie. Nie chcę się chwalić, ale mam wrażenie, że teraz ilekroć zaczynam pisać scenariusz włączają się we mnie liczne dobre nawyki wyrobione przez Quentina, pisanie dla Poltera i wydawnictw. Może więc warto podzielić się tym, jakie to właściwie „dobre nawyki”? Ten wpis odchodzi na chwilę od treściowych i formalnych eksperymentów, jakich u mnie pełno, by przedstawić kilka c...

Mechanika z kampanii: Miasto

12-08-2016 19:08
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, kampania, Fate
Drogie i Drodzy! Tydzień temu pisałem o tym, jak jakiś wątek niespodziewanie może okazać się przewodni w kampanii i zacząć bardzo mocno przykuwać uwagę wszystkich. Dzisiaj chcę podzielić się z Wami propozycją rozumienia takich sytuacji lepiej dzięki opisywaniu ich za pomocą mechaniki, a dokładniej – wymyślaniu mechaniki w oparciu o nie. Kampania u Staszka w Mieście, którą już tu kilkukrotnie opisywałem (zaczynając tutaj) jest świetnym materiałem na pokazanie, jak to może przebiegać. Chyba każdemu zdarzyło się poprawiać mechanikę w trakcie kampanii – bo okazało się, że coś nie dzi...

Narodziny wątków przewodnich

05-08-2016 13:28
2
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia
Drodzy i Drogie! Grając albo prowadząc erpegi zawsze staram się znaleźć odpowiedź na pytanie, o czym właściwie jest nasza gra, co jest w niej najważniejsze. Nie chodzi o to, jakie są założenia systemu czy z jakim zamiarem siadaliśmy do stołu – choć to oczywiście też warto pamiętać – a raczej o to, co faktycznie wybrzmiewa w trakcie sesji, w czym się szczególnie dobrze dogadaliśmy i na czym nam zależy. Podejrzewam, że wielu z Was zna takie sytuacje: niezależnie od tego, z jakim zamysłem szykujemy się do kampanii szybko okazuje się, że wszystkich najbardziej obchodzi i najmocniej je...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.