Dzikie Pomysły - Przedzieranie się
W działach: Dzikie Pomysły, RPG, Plane przedstawia | Odsłony: 0W głównej sali kryjówki potężnego nekromanty aż roi się od zombie. W sumie nie trzeba zabijać ich wszystkich, ale blokują one przejście do komnaty ich pana.
Drużyna już wnet dopadnie do bezpiecznego fortu, ale będzie musiała przedrzeć się przez okupujących go wrogów.
Asterix ocali życie, jeżeli dotrze do loży Dwulicusa – tyle, że po drodze czekają węże, lwy, słonie, krokodyle i pająki.
Jak rozwiązać tego typu sytuacje na sesjach? Proponuję następujące reguły:
Próby przedarcia się przez grupę wrogów są podzielone na rundy. W każdej z nich przedzierające się postaci jednocześnie, bez ustalania Inicjatywy, wykonują testy współczynnika, dzięki któremu chcą przeć do przodu. Może być to Walka, Strzelanie, umiejętność nadprzyrodzona, Zręczność, Prowadzenie, Zastraszanie czy cokolwiek innego, co da się wykorzystać w danej sytuacji. Każda z postaci może przedzierać się dzięki innemu współczynnikowi, a nawet zmieniać go w czasie przeprawy.
Podobnie, jak podczas bitew, postać dostaje +1 do tego testu za każdą rangę powyżej Nowicjusza, by oddać jej Przewagi i inne zdolności, po które sięgnęłaby w normalnej walce. Ewentualne kary zależą od siły wroga, terenu itp. i są ustalane przez prowadzącego.
Wynik testu porównuje się z poniższą tabelką:
Porażka | Postać została przytłoczona przez wrogów, nie posunęła się naprzód i w dodatku zdrowo oberwa Komentarze |