» Blog » Jasnooki
26-02-2011 23:11

Jasnooki

W działach: Ocean, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, BNariusz, Brawurowe Światy | Odsłony: 7

Jasnooki

Witajcie!

 

Wczoraj niespodziewanie wziąłem się do spisywania Oceanu - baśnowego świata fantasy, w który dzięki niezwykłemu olśnieniu ułożyły się niedawno wszystkie moje RPGowe pomysły. Sam świat przedstawię Wam już wnet, a tymczasem dzielę się jedną z ikonicznych dla niego koncepcji postaci. Sądzę, że Jasnoocy mogli by się sprawdzić w dowolnym świecie z pewną zawartością magii - choć w niektórych byłoby lepiej, by zamiast cudami władali psioniką.

 

 

Jasnooki

 

            Bogowie Oceanu nie mają kapłanów w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, mają jednak wybrańców. To właśnie Jasnoocy – ludzie tak pełni wiary w świat, że potrafią czynić nią cuda. Naczelnym przykazaniem dla ludów Oceanu jest dążyć do czegoś dobrego w życiu, zaś Jasnoocy to ci, którzy dążyli tak wytrwale, że otworzyli się na najgłębsze prawdy wszechświata. Nieważne, w co wkładali swą pasję – czy w podróże, wynalazki, magię, sztukę, miłość czy coś jeszcze innego – ważne, że pozwoliło im to żyć w poczuciu nieustającego cudu.

            Przebudzenie Jasnookiego następuje zwykle, gdy dokona czegoś niezwykłego w związku ze swoją pasją – odkryje nową gwiazdę, stworzy arcydzieło lub spędzi pierwszą noc z miłością swojego życia. Jego oczy nabierają niezwykle ciepłego blasku, zaś w duszy gości radosny spokój – patroni tego, dla czego żył, otaczają go swą osobistą przyjaźnią. Od tej chwili jest on w stanie czynić cuda w ich imieniu, a ponadto staje się dla innych doradcą i wzorem do naśladowania.

            Jasnoocy potrafią się od siebie dramatycznie różnić – wyobraź sobie chociażby mrukliwego grubaska chłonącego Piękno natury i zabieganego elegancika wierzącego w Cywilizację. Kontakt z bogami upewnia ich jednak, że oni wszyscy stanowią ważny element większego dobra i konflikty między nimi byłyby po prostu głupie.

            Mechanika: Jasnoocy to jedyni mieszkańcy Oceanu dysponujący Zdolnościami Nadprzyrodzonymi (Cuda). Zyskują je jako część profitów wynikających z tej Przewagi:

 

Jasnooki

Wymagania: nowicjusz, Duch k6+

             Otrzymujesz Zdolności Nadprzyrodzone (Cuda). Możesz nauczyć się władać dowolną mocą, choć opanowanie tych zadających obrażenia wymaga od Ciebie bycia o rangę wyżej, niż jest podane w ich wymaganiach[1]. Ponadto otrzymujesz premię +2 do Charyzmy w kontaktach z cywilizowanymi narodami Oceanu.

 

 

Jeżeli gracz chce, by jego postać stała się Jasnookim w trakcie przygody, powinien wybrać przewagę Błysk w oku. Łatwo zauważyć, że stanie się Jasnookim dzięki niej opłaca się bardziej, niż bycie nim od początku kampanii. Wynika to z pewnej uznaniowości związanej z regułami stawania się cudotwórcą i faktu, że oświecenie postaci na sesji jest po prostu ciekawsze.

 

Błysk w oku

Wymagania: nowicjusz, Duch k6+

            Poświęcenie Twojego bohatera dla jakiejś pasji jest naprawdę niezwykłe i prędzej czy później pozwoli mu zostać Jasnookim. Biorąc tę Przewagę, wybierasz pasję postaci – na przykład podróże, dyskusje czy miłość. Od tej pory Twój bohater zaczyna każdą sesję z jednym fuksem więcej, którego może wydać podczas realizowania swojej pasji.

Praktycznie rzecz biorąc, gracz może wydać go kiedykolwiek (w rozsądnych granicach), ale musi to umotywować – np. test Zastraszania wykonywany przez wziętego artystę może być powtórzony, jeżeli ma on na sobie własnoręcznie wykonaną maskę. Z kolei Włamywanie mógłby przerzucić, gdyby kradł materiały potrzebne do jego najnowszego projektu.

            Obdarzona Błyskiem w oku postać, która osiągnie coś niesłychanego w związku ze swoją pasją, staje się Jasnookim i zyskuje odpowiednią przewagę. Nie traci wówczas tej Przewagi, ale nie dostaje PD po sesji.



[1] Magowie z kolei nie mogą rzucać leczenia ani uzdrowienia.

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
0
Jak widać, wciąż omijam Dzikie Pomysły w nazwie. Być może kiedyś do nich wrócę, ale na pewno nie pojawią się przy żadnym fragmencie Oceanu - w nich prezentuję Wam przede wszystkim świat i mam nadzieję zainteresować nim nie tylko fanów SW.
26-02-2011 23:15
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"ludzie tak pełni wiary w świat, że potrafią czynić nią cuda"

Jakie to oryginalne.
27-02-2011 06:42
Ifryt
   
Ocena:
0
Bardzo sympatyczny pomysł. Rozpoczęcie opisywania Oceanu właśnie od niego, od razu nastraja mnie optymistycznie w stosunku do tego settingu. Z ciekawością będę śledzić, jak to się dalej rozwinie.

A co do "Błysku w oku" - rozumiem, że brak PD dotyczy tylko tej jednej sesji, na której nastąpiła przemiana w Jasnookiego, a nie wszystkich od tego momentu? (Wtedy by to oznaczało, że Jasnoocy już się nie rozwijają - co z jednej strony jest ciekawą koncepcją, lecz z drugiej strony, mało grywalną.)
27-02-2011 09:53
Planetourist
   
Ocena:
0
Aure, czy oryginalne pomysły nie wyginęły aby kilka epok literackich temu ;) ? Wiem, że sama myśl, by cuda czyniła nie tyle wiara, co ogólniejsze 'poczucie cudu' jest oklepana, ale w RPGach widziałem jej mało, poza tym po prostu pasuje mi do świata :)

Ifrycie, tak - PD nie dostajesz tylko po tej jednej sesji. Tracisz tym samym ~pół rozwinięcia, dzięki czemu przewaga rozwijająca się w dwie przestaje być przegięta :)

27-02-2011 11:08

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.