Jasnooki
W działach: Ocean, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, BNariusz, Brawurowe Światy | Odsłony: 7Witajcie!
Wczoraj niespodziewanie wziąłem się do spisywania Oceanu - baśnowego świata fantasy, w który dzięki niezwykłemu olśnieniu ułożyły się niedawno wszystkie moje RPGowe pomysły. Sam świat przedstawię Wam już wnet, a tymczasem dzielę się jedną z ikonicznych dla niego koncepcji postaci. Sądzę, że Jasnoocy mogli by się sprawdzić w dowolnym świecie z pewną zawartością magii - choć w niektórych byłoby lepiej, by zamiast cudami władali psioniką.
Jasnooki
Bogowie Oceanu nie mają kapłanów w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, mają jednak wybrańców. To właśnie Jasnoocy – ludzie tak pełni wiary w świat, że potrafią czynić nią cuda. Naczelnym przykazaniem dla ludów Oceanu jest dążyć do czegoś dobrego w życiu, zaś Jasnoocy to ci, którzy dążyli tak wytrwale, że otworzyli się na najgłębsze prawdy wszechświata. Nieważne, w co wkładali swą pasję – czy w podróże, wynalazki, magię, sztukę, miłość czy coś jeszcze innego – ważne, że pozwoliło im to żyć w poczuciu nieustającego cudu.
Przebudzenie Jasnookiego następuje zwykle, gdy dokona czegoś niezwykłego w związku ze swoją pasją – odkryje nową gwiazdę, stworzy arcydzieło lub spędzi pierwszą noc z miłością swojego życia. Jego oczy nabierają niezwykle ciepłego blasku, zaś w duszy gości radosny spokój – patroni tego, dla czego żył, otaczają go swą osobistą przyjaźnią. Od tej chwili jest on w stanie czynić cuda w ich imieniu, a ponadto staje się dla innych doradcą i wzorem do naśladowania.
Jasnoocy potrafią się od siebie dramatycznie różnić – wyobraź sobie chociażby mrukliwego grubaska chłonącego Piękno natury i zabieganego elegancika wierzącego w Cywilizację. Kontakt z bogami upewnia ich jednak, że oni wszyscy stanowią ważny element większego dobra i konflikty między nimi byłyby po prostu głupie.
Mechanika: Jasnoocy to jedyni mieszkańcy Oceanu dysponujący Zdolnościami Nadprzyrodzonymi (Cuda). Zyskują je jako część profitów wynikających z tej Przewagi:
Jasnooki
Wymagania: nowicjusz, Duch k6+
Otrzymujesz Zdolności Nadprzyrodzone (Cuda). Możesz nauczyć się władać dowolną mocą, choć opanowanie tych zadających obrażenia wymaga od Ciebie bycia o rangę wyżej, niż jest podane w ich wymaganiach[1]. Ponadto otrzymujesz premię +2 do Charyzmy w kontaktach z cywilizowanymi narodami Oceanu.
Jeżeli gracz chce, by jego postać stała się Jasnookim w trakcie przygody, powinien wybrać przewagę Błysk w oku. Łatwo zauważyć, że stanie się Jasnookim dzięki niej opłaca się bardziej, niż bycie nim od początku kampanii. Wynika to z pewnej uznaniowości związanej z regułami stawania się cudotwórcą i faktu, że oświecenie postaci na sesji jest po prostu ciekawsze.
Błysk w oku
Wymagania: nowicjusz, Duch k6+
Poświęcenie Twojego bohatera dla jakiejś pasji jest naprawdę niezwykłe i prędzej czy później pozwoli mu zostać Jasnookim. Biorąc tę Przewagę, wybierasz pasję postaci – na przykład podróże, dyskusje czy miłość. Od tej pory Twój bohater zaczyna każdą sesję z jednym fuksem więcej, którego może wydać podczas realizowania swojej pasji.
Praktycznie rzecz biorąc, gracz może wydać go kiedykolwiek (w rozsądnych granicach), ale musi to umotywować – np. test Zastraszania wykonywany przez wziętego artystę może być powtórzony, jeżeli ma on na sobie własnoręcznie wykonaną maskę. Z kolei Włamywanie mógłby przerzucić, gdyby kradł materiały potrzebne do jego najnowszego projektu.
Obdarzona Błyskiem w oku postać, która osiągnie coś niesłychanego w związku ze swoją pasją, staje się Jasnookim i zyskuje odpowiednią przewagę. Nie traci wówczas tej Przewagi, ale nie dostaje PD po sesji.