» Blog » Podziemny Podżegacz
27-02-2011 16:55

Podziemny Podżegacz

W działach: Ocean, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, BNariusz, Brawurowe Światy | Odsłony: 15

Podziemny Podżegacz

Witajcie!

 

Wczoraj pokazałem Wam jeden z archetypów postaci Oceanu, teraz czas na przykładowego przeciwnika. Jak widać, żywioły mają być w moim świecie dość komicznym zagrożeniem :) 

 

Powody działalności Podżegacza są mocno związane z Oceanem, ale sam stwór może pojawić się w dowolnym świecie fantasy jako nieudany magiczny eksperyment, sługa boga chaosu itp.

 

Sądzę, że lada dzień wrzucę tu wprowadzenie do Oceanu a'la teksty z 1. etapu światotwórczego konkursu.

 

Podziemny Podżegacz

 

            Żywiołaki żarliwie zarzekają się, że są wrogami wszelkiej myśli i najchętniej widziałyby świat jako martwą bryłę, pełną piękna Materii nieskażonej Ideą. Każdy głupi zauważy, że jak na wrogów myśli dzieci żywiołu tworzą całkiem skomplikowane filozofie, ale mieszkańcy Pierwotnych Głębin zdają się zupełnie tego nie dostrzegać.

                Wcieleniem tej sprzeczności jest Podziemny Podżegacz, żywiołaki grasujący od niedawna po wyspach Oceanu. Stwór ów potrafi tchnąć w ziemię i skałę złość na cały świat, dając początek trzęsieniom ziemi i wybuchom wulkanów. Wystarczy, że drań zejdzie kilkanaście metrów pod powierzchnię wyspy i zacznie swą przemowę w dudniąco-syczącym języku ognia i ziemi, by na powierzchni zaczęło się robić niewesoło. Kilka minut jego podżegania może sprawić, że rozszaleje się trzęsienie ziemi zdolne burzyć budynki lub obudzi się uśpiony wulkan. Wystarczy odwrócić jego uwagę, by uspokoić rozszalałe żywioły, ale tu powstaje mały problem – trzeba nie dać mu się zabić.

                Podziemny Podżegacz nie jest aż tak głupi, by nie rozumieć, że wzbudzanie emocji w materii jest zupełnie sprzeczne z ideami kierującymi żywiołakami. Ten zakuty łeb nie potrafi jednak zauważyć, że sam fakt, że przyświeca mu jakaś idea jest sprzecznością. Stwór ocenia swoją działalność w bardzo ludzkich kategoriach, twierdząc, że jego drobne 'herezje' służą większemu... złu. 

 

Leitmotiv: herold Apokalipsy

 

Wrażenie

  • Wygląd: Skrzydlaty gargulec ludzkiego wzrostu, którego kamienna skóra wygląda jak nie do końca dopasowana zbroja – składa się z wielu płytek, z przerw między którymi bucha ogień. Płoną także jego oczy, a każdemu wypowiedzianemu przez niego słowu (umie mówić po ludzku) towarzyszy malutkie zionięcie. Mimo jego wielkiej wagi, malutkie skrzydełka pozwalają mu latać – jak wiele żywiołaków, Podżegacz ma w sobie trochę esencji prawie każdego żywiołu.
  • Osobowość: Podżegacz składa się przede wszystkim z ognia i kamienia, więc z charakteru przypomina lawę – jest zarazem wybuchowy i wytrwały. Reprezentując cechy kojarzące się z jego żywiołem, jest niejako ideą... zażartym wrogiem idei niemogącym dostrzec, że sam jest jedną z nich.
  • Zachowanie: Rasowy złoczyńca pijany mroczną mocą. Kocha się demonicznie śmiać, opowiadać o swoich planach bezbronnym przeciwnikom i wykrzykiwać slogany pokroju 'cały świat spłonie!'.

 

Motywy/Okazje                 

  • Bardzo emocjonalnie wyzywa wrogów od niedoskonałych dzieci emocji;

·         W złości wyrywa sobie fragment skóry i miażdży ją w dłoniach na proch, czemu towarzyszy mały wybuch uwolnionych spod niej płomieni;

 

 

Podziemny Podżegacz (figura)

Cechy: Duch k8, Siła k12, Spryt k6, Wigor k10, Zręczność k6

Umiejętności: Spostrzegawczość k6, Walka k8, Zastraszanie k8

Tempo: 6

Obrona: 6       

Wytrzymałość: 11 (4)

Zdolności specjalne:

  • Gniew ziemi: Poza opisanym na początku artykułu efektem fabularnym Podziemny Podżegacz może wykorzystać swą władzę nad ziemią do obrony własnej. Jeżeli w odległości nie większej, niż 12'' od niego znajduje się skała co najmniej wielkości człowieka, stwór może przebudzić ją i uczynić żywiołakiem ziemi. W tym celu wystarczy, by wykonał test Ducha. Przebudzony żywiołak wychodzi z kamienia i atakuje wskazaną mu przez Podżegacza istotę, działając na inicjatywie stwórcy. Ta zdolność może być użyta dowolną ilość razy, lecz stworzone dzięki niej stworzenia istnieją tylko 3 rundy.
  • Lotny: Lata w Tempie 8 i wznosi się z Tempem 6.
  • Ognisty: Oblanie go minimum 3 litrami wody powoduje 1k6 obrażeń (+2 za każde kolejne 3 litry), które omijają pancerz.
  • Pancerz +4: Kamienna skóra.
  • Pazury/ugryzienie: Si+k6, może podpalić.
  • Podziemny (10''): Może wtapiać się w ziemię i pojawiać w innym miejscu.
  • Żywiołak: Nie otrzymuje dodatkowych obrażeń od strzału mierzonego ani karnych modyfikatorów za Rany, Nieulękły, odporny na choroby i trucizny.

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Fajny pomysł, podoba mi się!
28-02-2011 13:56

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.