Wolsung: salon samochodowy
W działach: Wolsung, RPG | Odsłony: 14Wyobraź sobie, że oglądasz piękny samochód w ekskluzywnym salonie. Maszyna podoba Ci się, jest elegancka i ma świetne parametry, ale skąd masz wiedzieć, jak sprawdzi się w praktyce? Pytasz handlowca o możliwość jazdy próbnej, a on na to Proszę Pana/Pani, podziwianie naszego auta to właśnie jazda próbna!
Dziś wreszcie przeczytałem od deski do deski Jazdę Próbną do Wolsunga i mam takie właśnie wrażenie: to prezentacja systemu, nie okazja do wypróbowania go. Czytam ją i czuję, że autorzy naprawdę genialnie połączyli nasz świat, popkulturę i fantasy, zachwycam się mechaniką konfrontacji (pure brillance, jak słusznie twierdzi pewna angielska recenzja) i całkiem możliwe, że kupię czterystustronicowe tomiszcze z pełną grą... ale jeżeli najpierw będę chciał wypróbować, czy trochę bądź co bądź dziwne mechanizmy gry działają, srodze się zawiodę. Link do przykładowej przygody (http://www.skocz.pl/winlandia) nie działa, a gdy już na własną rękę odnajdę ją w Sieci odkryję, że przygoda jest upstrzona odwołaniami do podręcznika głównego – bez niego nie da się nawet rozegrać pierwszej konfrontacji. To wszystko uderzy mnie jako kompletnego nowicjusza w materii Wolsunga i, być może, zniechęci do tej zacnej gry.
Nowicjuszem jednak nie jestem, więc mogę nie tylko pogderać, ale i zastanowić się, co poprawić. To propozycje głównie dla ekipy Kuźni (wysłałem im linka przez FB), ale mam nadzieję, że ktoś z Was dołoży coś od siebie – lub wyjaśni, że niepotrzebnie się czepiam. A oto i moje pomysły na Jazdę Próbną:
- 2-3 jednostrzały w różnych konwencjach to moim zdaniem konieczność. MG dostaje w Jeździe wszystko, czego potrzeba, by poprowadzić sesję, ale nie dostaje gotowego scenariusza. Zajęło by to marne 6 stron – po dwie na szybkostrzał – albo i mniej, gdyby w scenariuszach pojawiały się tylko statystyki z działu...
- Obsada. 3-5 statystyk przykładowych przeciwników wraz z wyjaśnieniem, jak tworzyć kolejnych. Nie trzeba rozpisywać zdolności specjalnych, starczą za nie atuty i zaklęcia z części dla graczy.
- Kraj rodzinny: może fajnie by było dodać do Jazdy Próbnej opis Slawii, do World Tour – Winlandii lub Alfheimu, a do przyszłego hiszpańskiego przewodnika po świecie – Korioli?
Poza tym wydaje mi się, że można by spokojnie wyrzucić więcej informacji o historii – Urda ma ciekawą przeszłość, ale historie o Zaharedzie czy Xandriusie lepiej chyba zostawić na główny podręcznik, gdzie są świetnymi pomysłami na kampanię. Jak już błyszczeć fajną historią, to może lepiej dzięki opisowi jednej z epok rozpisanemu tak, jak opisy państw?
Mam nadzieję, że nie uznacie, że się rządzę czy wypowiadam o sprawach, o których nie mam pojęcia. Po prostu nagle odkryłem, że strasznie fajna gra spodobała mi się głównie dzięki genialnej prelce Garnka i Lucka z Avy rok temu i gdybym natrafił na Jazdę Próbną w sieci, mógłbym nie polubić Wolsunga. Postanowiłem więc trochę podumać o tym, jak to zmienić – i mam nadzieję, że owoce tego dumania komuś się przydadzą.
Poza tym pozdrawiam wszystkich Felicysymów, Jakubów, Januarych, Justów, Namirów, Nasławów, Oktawianów, Piotrów, Stefanów, Walburgów, Wincentych, Marie i Walburgie –od około pół godziny macie imieniny :)