Blog

Wyświetlono rezultaty 121-130 z 305.

Nowe Przyszło #0

06-01-2014 00:56
12
Komentarze: 15
W działach: Plane poleca, Nowe Przyszło, RPG, Klanarchia, Batman
Moi drodzy, Jedną z przyjemności roku 2013 było śledzenie Wyzwania książkowego Baczka. Długo się zastanawiałem, czy w 2014 nie pójść w jego ślady, ale w końcu uznałem, że potrzeba mi czegoś trochę innego. Otóż - za bardzo lubię stare piosenki, dosłownie i w przenośni. Potrzebuję motywacji, by poznawać nowości i to nie tylko książkowe, ale też filmowe, komiskowe, growe i w ogóle wszelakie. A więc zamiast Wyzwania Książkowego rzucam sobie wyzwanie pod roboczym tytułem Nowe Przyszło, polegające na poznaniu i opisaniu tu co tydzień jednego filmu, jednej książki i jednego innego dobra kulturalnego...

Dumka erpegowa o Hobbicie

27-12-2013 22:17
21
Komentarze: 8
W działach: Plane poleca, RPG, Dzikie Pomysły
Dumka erpegowa o Hobbicie
Witajcie! Pustkowie Smauga bardzo mi się podobało, a w jego trakcie miałem sporo erpegowych przemyśleń ściślej lub luźniej związanych z jego fabułą. Zapisuję więc, by nie uciekły. Jest to prawdziwy groch z kapustą, pomysły na kampanię mieszają się z pojedynczymi motywami albo nawet elementami mechaniki. Nasycenie spoilerami jest umiarkowane. Hobbit a Władca Pierścieni – dwie kampanie W ekranizacji Hobbita wyraźnie widać, jak dość osobista wyprawa Bilba i krasnoludów miesza się z grą o los całego Śródziemia,  zdarza się nawet, że Gandalf zawodzi całą grupę w imię wyższego dobra. T...

Heroes 3: moja własna mapa

25-12-2013 15:33
14
Komentarze: 12
W działach: Plane przedstawia, komputer
Heroes 3: moja własna mapa
Witajcie! Rozchorowałem się na Święta i nie miałem sił zajmować się pisaniem, więc wziąłem się za coś, na co od dawna miałem ochotę - robienie map do Heroes 3! I wyszło mi na tyle dobrze, że chyba warto się tu pochwalić. Bagienny Rój* to mapka, w której stajesz z niewielką elitarną armią przeciwko dzikim hordom - Ty masz w pełni rozbudowywalny (poza aniołami) Zamek, a każdy z trzech wrogów po trzy Cytadele zdolne tworzyć tylko gnolle i jaszczuroludzi, ale za to ma też kilkadziesiąt siedzib tych stworzeń rozsianych po całej mapie. Na szczęście nie jest w stanie obskoczyć wszystkich w tydzień,...

Wolsung: Święta uratowane!

06-12-2013 22:17
4
Komentarze: 2
W działach: Rpg, sesje, plane przedstawia, Wolsung
Wolsung: Święta uratowane!
Witajcie! Z okazji Mikołajek poprowadziłem jeszcze raz moją pierwszą dobrą przygodę do Wolsunga, Nieustraszonych Zbawców Świąt. Wyszło na tyle ciekawie, że warto to opisać – zwłaszcza, że mam porównanie z poprzednimi wcieleniami tej sesji i widzę, że moje podejście do Wolsunga zmieniło się bardzo mocno. Ostrzegam, że wpis będzie mocno teoretyczny i dotyczący raczej mechanizmów rządzących grą, niż samej fabuły. W przeciwieństwie do poprzednich razów bardzo uważałem z doprowadzaniem do konfrontacji (w mechanicznym tego słowa znaczeniu). Doświadczenia z różnymi grupami graczy nauczyły mni...

Zaśpiewać szaleństwo

04-12-2013 20:23
0
Komentarze: 2
W działach: musicale, Plane poleca
Zaśpiewać szaleństwo
Witajcie! Szybka polecanka luźno związana z fantastyką, ale być może ciekawa dla niektórych na Polterze. Odkryłem właśnie, że Stephen Sondheim - pomysłodawca zrobienia ze Sweeney Todda musicalu i autor słów oraz muzyki do niego - bardzo ciekawie opowiedział, jak należy wykonywać niektóre piosenki Szatańskiego Balwierza, a te opowieści trafiły na YT. To oczywiście gratka głównie dla miłośników Todda, ale wydaje mi się, że na słuchaniu wyjaśnień Sondheima skorzystać może każdy. Jego piosenki są po prostu mistrzowsko przemyślane i miło posłuchać, czemu napisał je tak, jak to zrobił, z myślą...

Graj... głupawką?

30-11-2013 12:25
2
Komentarze: 0
W działach: rpg, sesje
Lubię, kiedy gracz wykorzystuje na sesji własne zdolności – wiedzę, elokwencję, dedukcję… lubię też wymyślać głupoty. Sprawia to, że czasami wpadają mi do głowy bardzo głupie reguły mające sprawić, by gracz mógł na sesji sprawdzić siebie, a nie tylko swą postać. Nigdy nie odważyłem się poprowadzić najbardziej choćby głupawkowej sesji z ich użyciem, ale może przełamię się po ich opisaniu? Testy spoilerowe Reguła pozwalająca graczom współuczestniczyć w poświęceniu ich postaci i w związku z tym pasująca do sesji, w których ważnym motywem jest ponoszenie konsekwencji własnych decyzj...

Polter rozwiązał moje problemy

16-11-2013 01:26
12
Komentarze: 3
W działach: rpg, sesje
Witajcie, Polterowicze! No cóż, może nie wszystkie problemy, a nawet niekoniecznie szczególnie ważne, ale jednak dzięki Waszej pomocy ogarnąłem dwie erpegowe zagwozdki - i z braku czasu nie podziękowałem ani nie opowiedziałem, jak dokładnie wyszło. Pierwszą z nich jest problem szachowy. Przeczytawszy wszystkie Wasze rady uznałem, że faktycznie najlepsza była by jednak zagadka szachowa. Przeszukałem stronkę, do której linkował Nit (dzięki!) i wybrałem trzy: prościutką, wciąż prostą (za każdym razem opcja 2) i dość trudną. Żadna nie jest naprawdę bardzo wymagająca, ale Repe...

Problem szachowy

05-11-2013 17:36
4
Komentarze: 21
W działach: sesje, RPG
Problem szachowy
Witajcie! Piszę właśnie przygodę, w której każda postać z klasycznej ekipy fantasy – wojownik, mag, kapłanka, tropicielka[1] - dostaje dla siebie jedną scenę. Wojownik walczy, tropicielka tropi, kapłanka nawraca… a mag gra w szachy (o przejście – jak w pierwszym Potterze). Przy czym prawdziwa partia szachów potrwała by zbyt długo, więc wpadłem na uproszczenie: pierwsza część gry jest rozgrywana mechanicznie. Czarodziej testuje Spryt i od tego zależy, jaka będzie sytuacja na szachownicy na końcu tej części – a drugą faktycznie rozgrywamy. Wydaje mi się, że to rozsądny...

Halloweenowa gra na czas

23-10-2013 20:16
3
Komentarze: 15
W działach: Cthulhu, RPG, Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, Sesje
Halloweenowa gra na czas
Witajcie, drodzy Polterowicze! Wygląda na to, że pojutrze będę prowadził sesję halloweenową w grupie RPG katowickiego Pałacu Młodzieży. Ponieważ sesje w Pałacu muszą być krótkie (2-3 h) i odbywają się w zbyt prowizorycznych warunkach, by dawać jakiekolwiek szanse na stworzenie strasznego klimatu, wolę zrobić coś o wiele bardziej zabawowego i pulpowego. Mój pomysł jest na tyle dziwny, że chcę go z Wami skonsultować. Mianowicie chcę zrobić z sesji konkurs: jak długo Twoja postać przeżyje? Fabuła będzie połączeniem Ptaków i Horroru w Arkham: do miasta zbliża się Shub-Niggurath, przez co zw...

Po Asuconie

16-09-2013 03:35
6
Komentarze: 0
W działach: Plane poleca, Konwenty, Fandom
Po Asuconie
Kilka godzin temu skończyłem odsypiać katowicki Asucon. Na pewno zapamiętam go jako bardzo udany konwent. Zacznę może od sprawy, na której egoistycznie skupiłem większość uwagi, czyli swoich prelekcji. Ciekawiło mnie, czy tematy erpegowe lub ogólnokulturalne (Damy i Dżentelmeni, Groza w Musicalach) zaciekawią kogoś na mangowej imprezie i bardzo mile się zaskoczyłem. Na prawie każdej prelekcji miałem kilkunastu zainteresowanych tematem słuchaczy, a jedynym wyjątkiem (6 osób, większość przyszła po kwadransie) była rozmowa o scenariuszach z Quentina - nic dziwnego, tylko na niej trzeba było już...