Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 304.

Honor Paladyna - postaci

02-10-2016 11:46
0
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, scenariusz, solo plus
Honor Paladyna - postaci
Drogie i Drodzy! Jak pisałem niedawno testowanie scenariuszy to dla mnie dość podejrzany proceder – oto w imię spisania i opublikowania swojego pomysłu wystawia się na szwank zaufanie swoich graczy, wciągając ich w niepewną, dopiero się rodzącą przygodę. Dlatego też przed wszelkimi testami warto zadbać o to, by scenariusz mimo swojego niedorobienia oferował dużo dobrej zabawy. Prawdę mówiąc najlepiej jest zadbać o to, by z tego „mimo” zrobić „dzięki” – uważam, że da się przygotować sesję testową tak, by właśnie jej testowość była atutem. Dziś chcę podzielić...

O testowaniu scenariuszy

28-09-2016 15:20
3
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia, scenariusz, Evernight
O testowaniu scenariuszy
Drodzy i Drogie! Testowanie scenariuszy to rzecz niezbędna, gdy chce się je publikować lub wysyłać na konkursy. Ja więc mam za sobą naprawdę dużo takich testów, ale, o ironio, pod wieloma względami czuję się z nim coraz gorzej. Mam wrażenie, że im większe doświadczenie erpegowe zdobywam, tym bardziej podejrzana wydaje mi się sama idea testowania scenariuszy. Dlaczego?     Rozkosze stabilizacji Prawdopodobnie dlatego, że wreszcie mam ustabilizowane życie erpegowe. Regularnie gram w i prowadzę kampanie, z których jestem bardzo zadowolony, i pomysł, by zamiast nich poświęcić czas...

Czytanie finalistów Quentina

24-09-2016 20:53
1
Komentarze: 3
W działach: Plane poleca, Quentin
Czytanie finalistów Quentina
Drogie i Drodzy! Scenariusze erpegowe warto czytać nie tylko wtedy, gdy chce się je prowadzić – są świetnym źródłem pomysłów na sesje, sceny i rozwiązania, a także dobrym wglądem w filozofie prowadzenia, jakie stosują ich autorzy. Tydzień temu pisałem o tym, dlaczego w szczególności warto angażować się w dyskusje o scenariuszach przychodzących na Quentina, dzisiaj zaś, już po ogłoszeniu wyników, sam chcę zabrać głos w ich sprawie. Moje pełne komentarze do poszczególnych tekstów znaleźć będzie można za jakiś czas na stronie konkursu, dziś zaś mam dla Was przykłady tego, pod jakim kątem w...

Sesje solo plus

22-09-2016 16:58
2
Komentarze: 9
W działach: Plane przedstawia
Sesje solo plus
Drodzy i Drogie! Regularnie piszę tu o schemacie sesji, w którym graczy jest dwójka, przy czym jedno ciągle kreuje głównego bohatera historii a drugie wciela się w różne postaci epizodyczne. Tłumaczenie wszystkich zawiłości takiego modelu gry za każdym razem jest dość męczące, postanowiłem więc spisać najważniejsze informacje o nim w jednym miejscu. Przy okazji z pomocą Agrafki i innych członków grupy Panie i Panowie, zagrajmy w RPG udało mi się wreszcie stworzyć zgrabną nazwę dla takich sesji. Panie i Panowie, oto biblia sesji „solo plus”! Zasady W tym schemacie gry – a...

Prywatny Wolsung konwentowy

19-09-2016 21:56
2
Komentarze: 0
W działach: plane przedstawia, Quentin, konwenty, Wolsung
Prywatny Wolsung konwentowy
Drogie i Drodzy! Powrót do jakiegoś systemu po dłuższym niegraniu w niego miewa ciekawe skutki. W sobotę na Coperniconie prowadziłem swoją quentinową przygodę sprzed dwóch lat – Trzy Damy. Opowieść niespodziewanie stała się Dwiema Damami, gdy jedna z graczek nie zdążyła na sesję, ale mimo tego zgrzytu gra toczyła się bardzo miło i zarówno ja, jak i gracze – Katarzyna oraz Adam – byliśmy bardzo zadowoleni z jej przebiegu. Pokazała mi niemało, gdy chodzi o mocne oraz słabe strony mojego scenariusza i możliwe, że dzięki inspiracji tą sesją będę chciał go przerobić, ale to potr...

Karnawał Quentina

15-09-2016 11:17
7
Komentarze: 11
W działach: Quentin, Plane poleca
Karnawał Quentina
Drodzy i Drogie!   Od dwóch dni na stronie konkursu Quentin znaleźć można komplet scenariuszy zgłoszonych na tegoroczną edycję. To 10 przygód, z których 5 dostało się do finału – nieco ponad 300 stron tekstu. Tym razem byłem członkiem Kapituły, więc przeczytałem wszystkie prace już wcześniej, ale do ubiegłego roku moment ich publikacji zawsze wywracał mi na kilka dni życie do góry nogami. W bardzo, ale to bardzo pozytywny sposób. Prywatnie nazywałem te dni „karnawałem Quentina”, a w tym roku, nie mogąc w nim uczestniczyć na zwyczajnych prawach spróbuję przynajmniej nam...

Otwieranie D&D

05-09-2016 21:52
3
Komentarze: 9
W działach: Plane przedstawia, scenariusz, D&D
Otwieranie D&D
Drogie i Drodzy! Bardzo mocno liczę na to, że wnet uda mi się dokończyć Honor Paladyna – scenariusz przygody dla dwóch osób o paladynie broniącym swoich rodzinnych ziem. Planowałem opublikować dzisiaj tekst o strukturze tej przygody i przygotowaniach do sesji próbnej, ale podczas pisania dygresja rozrosła mi się tak bardzo, że aż zaczęła zasługiwać na osobny tekst. Dygresja dotyczy tego, czemu rozpisuję tę nietypową przygodę na mechanice D&D 3.5, a w szerszej perspektywie – tego, jak jednostrzały mogą pozwolić zabłysnąć mniej optymalnym mechanicznie, ale ciekawym elementom róż...

Copernicon 2016

31-08-2016 21:18
1
Komentarze: 9
W działach: plane przedstawia, Quentin, konwenty
Copernicon 2016
Drodzy i Drogie! Tegoroczny Copernicon będzie dla mnie bardzo pracowity. Planuję trzy prelekcje związane z Laboratorium Fabularnym, a w dodatku będę współprowadził ogłoszenie wyników Quentina. Jakby tego było mało tegoroczny Copernicon to jednocześnie Osiemnastka Quentina – konkurs staje się pełnoletni i z tej okazji jego finaliści z poprzednich edycji prowadzą swoje scenariusze. W ramach tego wydarzenia u mnie można zagrać w Trzy Damy – surrealistyczną przygodę do Wolsunga z psychoanalizą w tle. Serdecznie zapraszam na tę sesję, moje prelekcje i pozostałe gry z Osiemnastki Quenti...

Mapa scenariusza

30-08-2016 21:07
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia
Mapa scenariusza
Drogie i Drodzy! Zabawnie się składa – Kratistos publikuje wczoraj wpis zainspirowany moim, a ja chcę napisać coś inspirowanego jego patentami na lepszy scenariusz. W owym tekście Kratistos poruszył bowiem temat czegoś arcyważnego dla mnie, gdy chodzi o spisywanie przygód – pojedynczej kartki A4, na której ma się zmieścić plan scenariusza. W jego linkowanym wpisie znajdziecie wyjaśnienie, czemu uważa taki plan za ważny i czemu zdolność przygody do pomieszczenia się na jednej kartce jest oznaką tego, czy to dobra przygoda, ja zaś chciałbym tu napisać o tym, jak ja tworzę takie plan...

Nieopisywalne sceny

26-08-2016 21:16
6
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia, scenariusz, Cthulhu
Drodzy i Drogie! Pisanie scenariuszy erpegowych to wyzwanie – jak przelejesz swoje myśli na papier? Jak stworzysz tekst przydatny dla innych? Jak wyjaśnisz, jak widzisz sesję, którą proponujesz? I ile swobody zostawisz? Scenariusz musi przecież być przydatny, proponować strukturę historii i jej elementy, ale nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkiego, a najlepsze pomysły są często najtrudniejsze do opisania. Dlatego właśnie często wracam myślami do scen i scenariuszy, które chciałem spisać ale tego nie zrobiłem. Temat takich „nieopisywalnych” scen wydaje mi się o tyle ciek...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.