Blog

Wyświetlono rezultaty 51-60 z 304.

Odcinki specjalne – narodziny pomysłu

16-04-2016 22:32
3
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, Quentin, Wolsung
Odcinki specjalne – narodziny pomysłu
Drogie i Drodzy! Dziś chcę opowiedzieć Wam o moich pierwszych eksperymentach w zakresie tworzenia „odcinków specjalnych” w długich kampaniach – sesji, które stanowią część większej całości, ale są w jakiś sposób wyjątkowe, mają unikatowy klimat albo nawet odrębną historię z innymi postaciami. Wydaje mi się, że ten pomysł tak mi się podoba, bo moje erpegowe wychowanie miało dwa sprzeczne, a zarazem ciekawie się uzupełniające filary. Z jednej strony grałem, prowadziłem i słyszałem o długich, wielomiesięcznych kampaniach, czując się kompletnie zauroczony ich rozmachem. Chciałe...

Torment uczy: Nieprzerwany Krąg Zerthimona

12-04-2016 19:29
2
Komentarze: 5
W działach: Plane poleca
Torment uczy: Nieprzerwany Krąg Zerthimona
Drodzy i Drogie! Jakiś czas temu zaprezentowałem Wam tekst dotyczący tego, jak Planescape: Torment może stać się źródłem inspiracji erpegowych - można go znaleźć tutaj. Przyglądałem się w nim postaci Bezimiennego i temu, które z zastosowanych do jego przedstawienia mechanizmów można łatwo przenieść na sesję. Miałem nadzieję napisać cały cykl notek o innych aspektach tej gry, ale czas nie był dla mnie łaskawy. Teraz mam go trochę więcej i udało mi się dokończyć część drugą, w dużej mierze gotową od kilku miesięcy – pomysły związane z Nieprzerwanym Kręgiem Zerthimona. Jak zwykle staram si...

Netflix a prokrastynacja

10-04-2016 23:44
5
Komentarze: 30
W działach: Plane poleca, życie
Netflix a prokrastynacja
Drogie i Drodzy! Swojego czasu na Polterze dyskutowaliśmy o prokrastynacji. Zaczęło się od bardzo odważnego posta Senthe, w którym opisała ona swoje boje z tym problemem, potem swoje trzy grosze dołożyłem ja sam – i możliwe, że nie tylko ja, ale nie potrafię sobie w tej chwili przypomnieć innych notek na ten temat. Z perspektywy czasu wspominam tamte rozmowy jako bardzo cenne. Nie dość, że nauczyły mnie bardziej otwarcie mówić o problemie z prokrastynacją – a nawet więcej, o rzeczach, z którymi mam problemy – to jeszcze w postach i komentarzach dzieliliśmy się konkretnymi, d...

Plane w podziemiach: co dalej?

09-04-2016 17:16
3
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia, sesje
Plane w podziemiach: co dalej?
Drodzy i Drogie! Zapewne minie trochę czasu, nim będę w stanie podzielić się z Wami kolejną podziemną przygodą (pierwszą znajdziecie tu). Chciałbym jednak opowiedzieć Wam, jak jeszcze eksperymentowałem w międzyczasie i co planuję zrobić w przyszłości.   Niedługo po poprowadzeniu "przygody z wężem" (wciąż czekam na chwilę, w której niebiosa ześlą mi odpowiednią nazwę dla niej) zorientowałem się, że taki tajemniczo-badawczy styl chodzenia po lochach można by powiązać z estetyką wczesnych powieści gotyckich, pełnych niebezpiecznych zamków i mrocznych tajemnic z przeszłości. Zacz...

Plane w podziemiach: o złym rysunku i niezłej przygodzie

05-04-2016 19:34
1
Komentarze: 2
W działach: Plane przedstawia
Drogie i Drodzy! Kilka dni temu podzieliłem się z Wami wrażeniami z gry w Tomb of Horrors i spostrzeżeniami co do tego, jak i czemu ta przygoda podziałała na mnie, dała mi mnóstwo naprawdę świetnej zabawy. Dziś mam dla Was wnioski z pierwszej próby wywołania podobnych wrażeń na moich własnych sesjach. Zawsze ciekawiła mnie idea One Page Dungeons (OPD) – jest w niej kilka rzeczy, które lubię. Po pierwsze całkiem lubię sam pomysł badania lochów czy innych dziwnych lokacji, po drugie cenię sobie minimalizm i dobre skompresowanie potrzebnych do sesji informacji a po trzecie – może na...

Plane w podziemiach: Tomb of Horrors

02-04-2016 17:19
2
Komentarze: 4
W działach: D&D, sesje, escape room
Plane w podziemiach: Tomb of Horrors
Drodzy i Drogie! Ostatnimi czasy mam sporo do czynienia z przygodami dziejącymi się w rozmaitych lochach i podziemiach. Z dungeon crawlami? Sam nie wiem, czy można tak powiedzieć, bo ten termin kojarzy się chyba z „lochową” przygodą akcji, o szybkim tempie przebijania się przez potwory i pułapki. Z kolei to, o czym chciałbym dziś opowiedzieć przypomina raczej śledztwa. Wspominałem już jakiś czas temu, że bardzo podoba mi się w escape roomach. Od tej pory miałem przyjemność odwiedzić jeszcze jeden - Rycerski na Pradze koło Dworca Wileńskiego, zdecydowanie najbardziej rozbudowany...

Rzut na Inicjatywę 4: Dual RPG

15-02-2016 23:18
1
Komentarze: 0
W działach: Plane przedstawia
Rzut na Inicjatywę 4: Dual RPG
Drogie i Drodzy! Rzutem na taśmę pozwalam sobie zgłosić na konkurs Rzut na Inicjatywę 4 mój system autorski Dual RPG. Służy on do rozgrywania inspirowanych powieściami gotyckimi i ich współczesnymi adaptacjami historii o postaciach obarczonych słabościami i mrocznymi stronami duszy, ale w ramach tej dość ściśle określonej konwencji spełnia funkcję skrzynki z narzędziami. System ten zawiera prostą mechanikę rozstrzygania testów za pomocą kart, która pozwala ustalić nie tylko to, czy jakieś działanie się udało, lecz także i to, czy w jego trakcie nie stało się coś złego – ujawniła się mr...

ZjAva 2016 - mój program

03-02-2016 17:39
5
Komentarze: 1
W działach: Konwenty, Plane przedstawia
Drodzy i Drogie! Zaczynam coraz bardziej tęsknić za prowadzeniem prelekcji i życiem konwentowym, więc bardzo się cieszę zgłosiłem na tegoroczną zjAvę sporo punktów programu. Mam nadzieję, że spotkamy się na niektórych z nich! A oto i one:   Wolsung: Kampania - sobota 16.00, sala Program 2 Większość przygód do Wolsunga to jednostrzały, ale warto rozmawiać także o tym, jak projektować dłuższe scenariusze. Podczas prelekcji opowiem o tworzeniu drużyny z myślą o kampaniach, sterowaniu fabułą za pomocą mechaniki oraz pisaniu otwartych, długich przygód, które nie stracą pełnego akcji, filmo...

Erpegowe Święta po Świętach

05-01-2016 17:58
5
Komentarze: 1
W działach: Plane przedstawia, sesje
Erpegowe Święta po Świętach
Drogie i Drodzy!     Święta Bożego Narodzenia dawno się skończyły, ale nie musi to oznaczać, że już nie będzie prezentów. Oto bowiem wreszcie ukazały się Erpegowe Święta - pakiet dwóch związanych z szeroko rozumianym świętowaniem bezsystemowych przygód mojego autorstwa. Miały być na Gwiazdkę, ale trudno o terminowe publikacje, gdy autor przedłuża pracę i wysyła ją wydawcy na ostatnią chwilę. Oddaje je więc w Wasze ręce teraz mając nadzieję, że przygody o świętach (niekoniecznie Bożego Narodzenia) mogą bawić także poza okresem świątecznym i zapewniając, że dzięki tej zwłoce są lepi...

Polski na DrivieThruRPG

30-12-2015 00:10
5
Komentarze: 3
W działach: fandom, DriveThruRPG
Drogie i Drodzy! Szybkie ogłoszenie: jakiś czas temu zapytałem obsługę DriveThruRPG, co by się musiało stać, żeby dodali polski do języków w głównym menu. Odpisali, że w sumie skoro pytam, a coś polskiego już jest i ma się pojawić więcej, to mogą dodać już teraz. I niedawno faktycznie dodali! Wiem, że różne osoby publikowały polskie teksty na DriveThru, więc piszę o tym tu z prośbą, żeby umieściły bądź poprosiły wydawców o umieszczenie swoich dzieł w tej kategorii. Żeby łatwo było je znajdować - i żeby ludzie widzieli, że polskie rzeczy w ogólne na DriveThru są. Oto adres tej kategorii, na...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.